Vedúci dizajnu hry Star Wars: The Old Republic Emmanuel Lusinchi prehovoril pre portál games™ o konkurencii na MMO trhu. Podľa neho je úroveň kvality tejto súťaže schopnosti dôležitejšia než tzv. free-to-play model, ale súčasne podotkol, že BioWare je prístupný debatám o iných metódach sponzoringu.
"Trh s MMO hrami je dynamický, a preto my musíme byť rovnako pružní," tvrdí.
"Pokiaľ ľudia nie sú spokojní s tým, čo majú, neustále požadujú vylepšenia, nové módy, nové situácie. Preto uvažujeme o free-to-play pre The Old Republic, no nemôžem o tomto prezradiť viac. Musíme byť flexibilní a adaptovať sa do prostredia, v ktorom sa aktuálne nachádzame."
Fanúšikovská základňa by sa však teraz mala skôr sústrediť na myšlienku, že BioWare bude SWtOR neustále vylepšovať, než že sa v blízkej budúcnosti dočkajú hrania zadarmo.
"Hráči sa nestarajú o to, čo sa deje v pozadí, za ´oponou´. Chcú mať to, za čo si platia – nové veci, nový obsah. To ich zaujíma a my to vieme. A my im to aj dáme," uzatvoril Lusinchi.
Update 1.3 neprinesie žiadne prevratné vylepšenia, zato sa však fanúšikovia dočkajú menších splnených požiadaviek, ktoré adresovali štúdiu BioWare. Celkovo sa však plánované vylepšenia The Old Republic, ktoré BW avizoval na konferencii E3, zdajú byť vskutku sľubné. Zahŕňať by mali novú planétu či napríklad aj nové hrateľné rasy.