- Redakcia Digital Foundry sa dostala k novým informáciám o chystanej konzole PlayStation 5 Pro
- Tie hovoria o tom, že nás čaká ešte výkonnejšia konzola, ako sme predpokladali
V súčasnosti čakáme, kedy Sony konečne ohlási konzolu PlayStation 5 Pro. Tá by mala prísť ešte v priebehu roka 2024 a mala by priniesť štandardný mid-gen upgrade. Teda podobne, ako v minulej generácii. A ak ste náhodou nezachytili, aké špecifikácie by mala ponúknuť, tak nižšie nájdete tabuľku s porovnaním s pôvodnou PlayStation 5.
PlayStation 5 Pro | PlayStation 5 | |
---|---|---|
CPU | 8-jadrový/16-vláknový Zen 2 s taktom 3,5GHz alebo 3,85GHz | 8-jadrový/16-vláknový Zen 2 s taktom 3,5GhHz |
GPU | 60CUs RDNA 3 | 36CUs RDNA 2 |
Výkon GPU | 33,5TFLOPs – 2,16GHz | 10,27TFLOPs – 2,23GHz |
Pamäť | 16GB s rýchlosťou 18Gbps | 16GB s rýchlosťou 14Gbps |
Pamäť dostupná pre hry | 13,7GB | 12,5GB |
Priepustnosť pamäte | 256-bit/576GB/s | 256-bit/448GB/s |
Nové informácie priniesla redakcia Digital Foundry. Tí pátrali po tom, ako bude fungovať spätná kompatibilita PlayStation 5 Pro s hrami zo štandardnej PlayStation 5. Teda v prípade, že vývojári neposkytnú tzv. Pro update. Problém spočíval hlavne v tom, že grafický čip PlayStation 5 Pro má byť nataktovaný nižšie ako grafický čip štandardnej PlayStation 5 (2,16GHz vs. 2,23GHz), čo by mohlo spôsobovať problémy.
Redakcii sa však podarilo zistiť, že PlayStation 5 Pro bude mať schopnosť zvýšiť takt grafického čipu na 2,35GHz, čí sa teoretický výkon dostane na 36,1TFLOPs (zo štandardných 33,5TFLOPs). „Podobne ako v pôvodnom systéme PS5 je však výkon systému obmedzený výkonovým stropom, takže je skôr zriedkavé, aby GPU dosiahol toto maximum, a len niektoré hry dosiahnu taký vysoký výkon.“
Ďalšie zlepšenia
Digital Foundry potvrdilo aj to, že grafický čip novej konzoly bude mať 60 CU (Compute Units) rozdelených v 30 WGP (Work Group Processors), pričom štyri CU by mali byť deaktivované za účelom zlepšenia výroby čipov (efektívne tak bude možné predávať aj čipy s chybnými CU, pretože tie sa deaktivujú).
PlayStation 5 Pro navyše prinesie podporu niektorých funkcií, ktoré sa do štandardnej PlayStation 5 nestihli dostať. Napríklad hardvérovú podporu Variable Rate Shading (ktorou napríklad Xbox Series konzoly disponujú), podporu Mesh Shaders (namiesto Primitive Shaders v PS5).
Digital Foundry zopakovalo, že Sony očakáva 45% nárast výkonu oproti štandardnej PlayStation 5. Nová rekonštrukčná technológia PSSR by však mala umožniť hranie vo vysokom framerate a vysokom rozlíšení. PlayStation 5 Pro kladie dôraz aj na vylepšený ray tracing.
Otázna ostáva cena. Šéf PlayStation Hiroki Totoki nedávno prezradil, že sa Sony nedarí znižovať výrobnú cenu PlayStation konzol ako v minulých generáciách. Preto je nerealistické očakávať, že PlayStation 5 dostane zníženú cenovku zatiaľ čo Pro dostane starú cenu pôvodnej PS5. Skôr môžeme očakávať, že PlayStation 5 Pro nás „poteší“ cenou okolo 599-649€. Ohlásenia by sme sa mohli dočkať už o niekoľko dní, ak sú špekulácie o blížiacom sa PlayStation Showcase pravdivé.