Firma Bareis žaluje spoločnosti Sony, EA, Ubisoft a Disney za zneužívanie ich „voice chat“ patentu na americkom súde.
Multiplayer hry sú známe ako kľúčové komponenty na udržanie záujmu hráčov o hru aj po dobe, po ktorej by už dávno zapadli prachom, vďaka čomu sa stali v hernom priemysle neoceniteľnými.
Efektívny multiplayer mód umožňuje hráčom komunikovať medzi sebou prostredníctvom „voice chatu“. Donedávna „voice chat“ používali spoločnosti ako EA, Sony, Ubisoft alebo Disney, problém je však v tom, že nelegálne.
Pred týždňom podali Piano, Texas – based Bareis Technologies žalobu na americký súd na vyššie uvedené firmy, ktoré používaním ich patentu porušovali zákon. Firma Bareis, ktorá svoj patent prirovnáva k „optickému disku so šablónami na rozpoznanie hlasu použitými na sprístupnenie informácii“ a získala cenu US Patent and Trademark Office v roku 1997,sa teda rozhodla získať všetky škody, ktoré jej údajne tieto spoločnosti spôsobli, späť. A aby toho nebolo málo, k honoráru za škody, žiadajú aj odškodné za všetky poplatky vynaložené za právnikov a všetky súdne poplatky.
V žalobe figuruje ako hlavný – opakovaný – vinník licencia Toma Clancyho ( Ubisoft) s hrami ako sú Rainbow Six: Lockdown, Rainbow Six 3, Rainbow Six Vegas, Ghost Recon 2, and EndWar a iné, no zabudnutí nezostali ani SOCOM (Sony), série Nascaru ( EA) a Disney Interactive Studios‘ Phonics Quest.
Môžeme teda len hádať, ako sa budúcnosť „voice chatu“ v hrách bude vyvíjať.
zdroj: gamespot