Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube X (Twitter)
    Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube Threads
    • HERNÉ NOVINKY
      • PC
      • PlayStation
      • Xbox
      • Nintendo
      • Mobil
      • Hardvér
    • TECHNOLÓGIE
    • RECENZIE
      • Herné recenzie
      • Hardvérové recenzie
    • HRY
      • Adventúrne
      • Akčné
      • Bojové
      • Fantasy
      • Historické
      • Hororové
      • Open world
      • Pretekárske
      • Role-playing (RPG)
      • Sandbox
      • Športové
      • Stealth
      • Strategické
      • Strieľačky
      • Survival
      • Vojnové
    • PODCAST
    • KOMENTÁRE
    • TEMATICKÉ ČLÁNKY
    • OSTATNÉ
      • Generation Magazín
      • TV a multimédiá
      • PR článok
      • GAMESITE NEWS
    Gamesite.sk
    Domovská stránka » Steel Battalion: HeavyArmor – Recenzia
    Herné recenzie Recenzie 4 Minúty čítania

    Steel Battalion: HeavyArmor – Recenzia

    Redakcia Gamesite.skRedakcia Gamesite.sk06.07.2012
    Zobraziť galériu (5)
    Zdieľať
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit

    Steel Battalion: HeavyArmor dokazuje jeden fakt – Kinect je výborná platforma, ale iba pre casual/party hry. Čokoľvek iné predstavuje smutný príbeh, ktorý sa zapíše do herných análov.

    Samozrejme, každé pravidlo má svoje výnimky. V prípade „náročnejších“ hier pre Kinect je to rozhodne titul Childrenof Eden. Ten však predovšetkým staval svoj úspech na jedinečnosti atmosféry a na výborne navrhnutom hernom dizajne, ktorý pohybovému ovládaniu jednoducho vyhovoval. V prípade SteelBattalionu si však niekto zmyslel, že bude zábavné vydať hardcore vojenský simulátor a obohatiť ho o pohybové ovládanie pomocou Kinectu.

    Aby sme niektoré informácie hneď na začiatku správne zadefinovali – SteelBattalion k spusteniu vyžaduje senzor Kinect. K hraniu však budete potrebovať aj bežný gamepad. Ovládanie futuristického mecho-tanku je totižto rozdelené do dvoch častí. Okrem pohybu a strieľania, ktoré vykonávate pomocou gamepadu, je totižto vyžadovaná aj vnútorná interakcia v rámci bojovej kabíny a táto časť je práve tá „pohybová“ zložka hry.

    Čo to znamená pre hráča? V prvom rade sa pripravte, že pokiaľ obvykle hráte Kinect hry vo vzdialenosti dvoch metrov postojačky, teraz budete 2 metre od televízora/monitora sedieť. Samozrejme, keď chcete vykuknúť z vášho obrneného vozidla, musíte sa postaviť, ale väčšinu času budete sedieť… a nadávať. Jedným z problémov recenzovanej hry je buďto zlý dizajn, alebo jednoducho nešikovnosť recenzenta.

    Zobraziť galériu

    Alebo Kinect. Hoci máme tento senzor veľmi radi a ponúka obrovskú porciu zábavy, všetci vieme o jeho nedostatkoch. Pohybové ovládanie nie je bezchybné a množstvo party hier pripúšťa určitú toleranciu – keď hráč poskočí doľava alebo doprava, tak hráčov avatar tento pohyb napodobňuje, avšak aj vďaka dizajnu herných úrovní obvykle nie je potrebný dôraz na presnosť. SteelBattalion: HeavyArmor však túto zlatú zásadu porušil. Jednoducho povedané, vnútro mecho-tanku v sebe skrýva až príliš veľa interaktívnych plôch. Vzdialenosť medzi nimi je mnohokrát veľmi malá a v kombinácii s určitou nepresnosťou je výsledok zrejmý – jedným slovom definovaný ako frustrácia.

    Popravde si nespomíname, kedy sme naposledy hrali nejaký tutoriál k hre hodinu. Nejde o to, že by samotný tutoriál bol príliš dlhý, skôr o fakt, že kombinácia vyššie spomenutého dizajnu a nepresnosti Kinectu sa prejavila na skutočnosti, že sme nedokázali rýchlo a pružne reagovať na príkazy zhora, za čo hráč následne dostane aj vynadané. Ono, reálne popísať zážitok z hrania SteelBattalionu sa nedá, to sa jednoducho musí zažiť, a pokiaľ máte slabosť na futuristické mecho-tanky alebo chcete dôkaz, že aj na Kinect existuje hardcore hra, Battalion si určite kúpte – svojim spôsobom nebudete sklamaný.

    Pre ostatných sa aspoň pokúsim bližšie popísať časť hry, ktorá je venovaná Kinect ovládaniu. Spomenuté interaktívne časti predstavujú rôzne páky, tlačidlá a iné ovládacie prvky vo vnútri kabíny. Problémom je, ako sme už vyššie spomenuli, že sú pomerne blízko pri sebe a všetky sa aktivujú vystretím ruky. Lenže, ako ruku vystriete, mnohokrát hra ponúkne aktiváciu iného prvku, ako by ste potrebovali. Špeciálnu kapitolu v tomto smere predstavuje aktivácia pohľadu cez ochranné sklo – tá vyžaduje vystretie dvoch rúk a ich umiestnene na ovládací panel, ktorý je pomerne malý. Rovnako funguje aj návrat do kabíny a v tomto smere je situácia ešte komplikovanejšia, nakoľko senzor potrebuje rozoznať konkrétne vystretie a nie je ničím neobvyklým, keď pár sekúnd mávate rukami, kým vás hra pochopí.

    Zobraziť galériu

    Ignorujme peripetie súvisiace s ovládaním a pozrime sa na samotnú hru. Autori sa očividne snažili vytvoriť uveriteľný vojnový herný zážitok a síce sa hra odohráva v roku 2082, princíp vojnového konfliktu je stále rovnaký. Je potešiteľné, že vývojári sa snažili umocniť celkovú atmosféru aj prostredníctvom uveriteľných postáv vašich spolubojovníkov, ktorí s vami sedia v mecho-tanku a dokonca vedia aj spanikáriť a utiecť – vtedy vám hra ponúkne možnosť, aby ste prchajúceho kolegu zachytili, ale Kinect naše vystretie ruky, bohužiaľ, nepochopil, ako snahu zastaviť dezertéra.

    Jednotlivé misie sú si veľmi podobné a pre hráča pomerne bolestivé. Okrem bojovania s ovládaním musí totižto bojovať aj na virtuálnom bojisku a hra nepatrí do kategórie benevolentných – hodinu sme zápasili s tutoriálom a následne sme v prvom ostrom konflikte 4-krát umreli počas úvodných piatich minút. Hry majú byť o zábave a SteelBattalion: HeavyArmor, bohužiaľ, tomuto konceptu očividne nepochopil – v snahe ponúknuť unikátne využitie Kinectu zabudli autori na esenciu hrateľnosti a tomu odpovedá aj finálne skóre.

    koncept hry by mohol teoreticky fungovať

    v praxi však nefunguje
    nepresné pohybové ovládanie
    zlý dizajn
    frustrácia
    40%
    ŽÁNER vojnová simulácia
    VÝROBCA From Software
    VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU
    Cenega
    HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ
    Zaujala vás táto hra? Kúpte si ju na www.gsshop.sk

    Zobraziť galériu (5)

    Zobraziť galériu (5)

    Korekcia: Zdenka Schwarzová

     

     

    battalion heavyarmor recenzia steel
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Email

    Súvisiace články

    Honor 400 Pro
    Hardvérové recenzie

    RECENZIA: Honor 400 Pro – Mrazivá AI úraduje

    21.06.2025
    TCL 85C6K
    Hardvérové recenzie

    RECENZIA: TCL 85C6K – Slonie ucho

    21.06.2025
    Endorfy ARX 500 Core
    Hardvérové recenzie

    RECENZIA: Endorfy ARX 500 Core – Štýl a funkčnosť v jednom balení

    20.06.2025

    Odporúčané hry

    Battle City

    Battle City

    Jetpack Joyride

    Jetpack Joyride

    Tekken

    Tekken

    BioShock

    BioShock

    MaxMMA.sk

    Hashtag.sk

    Najčítanejšie za týždeň

    Asi málokto čakal, že práve toto bude najhoršie hodnotenou hrou v roku 2025

    16.06.2025

    Podvodníci objavili nový spôsob, ako oklamať aj najopatrnejších používateľov internetu

    19.06.2025

    PlayStation výpredaj je tu: Ušetríte na skvelých a oceňovaných hrách!

    19.06.2025

    Generation Magazín

    Stiahnuť
    magazín Generation 162
    Gamesite logo
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads
    Gamesite logo mobil
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads

    Píšte vyššie do určeného pola a stlačte Enter pre vyhľadávanie. Pre zrušenie vyhľadávania stlačte Esc.