Na Nintendo DS vyšlo množstvo RPG a veľa z nich sa stalo kvalitnými a obľúbenými titulmi, ktoré pomohli v masívnych predajoch tohto handheldu. No na 3DS sa za vyše roka svojho pôsobenia na hernej scéne objavilo pravých RPG len zopár, a to sa hádam ani o jednom nedalo povedať, že bolo naozaj vynikajúce. O malý prelom sa posnažilo štúdio n-Space pod taktovkou Square Enix. No výsledok nie je ani zďaleka taký, aký som očakával. Ale poďme pekne po poriadku.
Kde bolo tam bolo, vo svete menom Veil.
Príbeh. Jeden z najdôležitejších pilierov hier na hrdinov. Jeho úlohou je vtiahnuť vás ako hráča do herného sveta a naštartovať vašu predstavivosť, aby ste sa mohli naplno vžiť do vami vybranej postavy . Ako už ale býva zvykom vo fantasy žánri, dej už viac „klišéovitý“ byť nemohol, a tak sa opäť stretávame s dávnymi démonmi, oživenými zlom. Jedinou šancou na záchranu celého sveta sa najprv stáva boj cez hordy kostlivcov , impov, vodných monštier a podobnej hávede, ktorú nájdete v každom inom RPG. Vzhľadom na to, že celá hra sa nesie v podobnom duchu ako napríklad nedávno vydané Diablo 3 a jeho klony, neprítomnosť celistvého a zaujímavého príbehu nekazí dojem z hry. Je len škoda, že autori si nedali ani tú námahu a neposnažili sa hráča vtiahnuť do sveta Veil trošku viac.
Hack&Slash handheld edition
Ako som napísal v úvode, hra sa inšpiruje “hack&slash“ titulmi ako je Diablo a hlavnými znakmi je neustály boj a zbieranie nových zbraní, brnenia a magických prsteňov. Na výber máte hneď na začiatku štyri postavy a nimi sú: Vindicator – odolný paladin, Gunslinger, útočiaci zbraňami na diaľku, Alchitect, zastupujúci typického mága, a Savage, mocný barbar rozdávajúci tie najtvrdšie údery. Každý charakter si môžete upraviť, ako sa vám páči a pustiť sa do prvého dobrodružstva. Veľmi rýchlo si osvojíte aj ovládanie, ktorému nemám čo vytknúť. Circlepadom ovládate vašu postavu, jedno tlačidlo predstavuje klasický útok a ďalšie tri si už môžete namapovať ako chcete zo stromu schopností. A tých je na výber poriadne veľa, takže každý hráč si nájde to, čo mu najviac vyhovuje.
Centrom hry je mesto Nexus, v ktorom sa nachádzajú všetci obchodníci a tu aj aktivujete všetky úlohy. Následne sa cez mapu vyberiete do ďalšieho dungeonu a proces opakujete. Pokiaľ na takýto typ hier nie ste zvyknutí , nadobudnete pocit, že vlastne donekonečna robíte to isté, len s novým vybavením a silnejšími schopnosťami. Našťastie, Heroes of Ruin prináša na 3DS perfektné online funkcie. Konečne si na handheldoch môžete zahrať spolu s ďalšími tromi kamarátmi, a dokonca nechýba ani voicechat, umožňujúci lepšiu komunikáciu. Pripojiť sa do hry môžete kedykoľvek a okamžite brázdiť dungeony spoločne, takže stereotyp sa nedostaví tak rýchlo. Čo musím pochváliť, je systém denných výziev, ktoré si môžete prezrieť v zozname úloh. Tie náročnejšie sa menia každý týždeň a vyžadujú aj viac námahy, zatiaľ čo tie denné sú vcelku jednoduché. No, pochopiteľne, je za ne aj menšia odmena. Tou je mena, ktorú je možné získať len za plnenie podobných úloh, a môžete ju minúť u špeciálneho obchodníka za naozaj kvalitné predmety, takže sa určite oplatí výzvy pri hraní sledovať.
Ani grafike sa nevyhne kritika
Po grafickej stránke na tom Heroes of Ruin nie je vôbec zle. Vizuálne efekty sú pekné a poteší aj prítomnosť dynamických tieňov alebo odrazov. Hlavným problémom sú ale prepady fps. V niektorých scénach sa počet snímok za sekundu pohyboval v naozaj nízkych číslach. Navyše sa tento neduh týka nielen cut-scén, ale aj súbojov, kde ho aj pocítite najviac. Pri tom hra sa nemôže v kvalite grafického spracovania rovnať napríklad Resident Evil Revelations, ktorý nemal skoro žiadne technické problémy. Moje dojmy potvrdili aj fóra, na ktorých sa množstvo ľudí sťažuje a žiada vývojárov o riešenie. Dabing postáv je len v niektorých rozhovoroch, inak sa musíte spoľahnúťna klasické titulky. Okrem toho každý z hrdinov počas boja trúsi neustále sa opakujúce hlášky, ktoré časom začnú liezť na nervy. Hudba nie je zlá, no je veľmi nevýrazná. Niekedy som sa musel naozaj snažiť, aby som vôbec vnímal nejakú melódiu. Vzhľadom na to, že na hru dohliadalo štúdio Square Enix, by som očakával niečo, čo uviazne v hlave a nepustí, kým nenájdem soundtrack.
Moje záverečné hodnotenie je dosť rozporuplné. Hra ponúka slušnú porciu zábavy, no pokiaľ ju chcete hrať sami, veľmi rýchlo sa dostaví stereotyp a nadobudnete pocit, že len zbierate nové veci v odlišných lokalitách. Tento pocit odďaľuje prítomný kooperačný režim pre štyroch hráčov, v ktorom si jednoznačne užijete omnoho viac zábavy. Technické problémy zase podrážajú nohy celkom kvalitnému grafickému spracovaniu, no myslím, že pár patchov by pomohlo tieto chyby odstrániť. Potenciál bol veľký, no nemôžem sa ubrániť dojmu, že na hre mali autori ešte nejaký čas pracovať.
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
65% |
![]() |
ŽÁNER | RPG |
VÝROBCA | n-Space |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Zaujala vás táto hra? Kúpte si ju na www.gsshop.sk | |
Korekcia: Zdenka Schwarzová