Za posledné dni sa toho okolo služby OnLive napísalo a povedalo veľa. Poďme sa teda spoločne postupne pozrieť na to, čo sa s touto cloud gaming službou naozaj stalo. Samotná firma OnLive bola založená už v roku 2003 a sídli v Palo Alto. Pred tromi rokmi oznámili práce na cloud systéme, vďaka ktorému je možné hrať hry aj bez toho, aby sme ich mali reálne na disku.
Samotné spustenie služby bolo plánované na koniec roku 2009, no posunulo sa až na 17. júna 2010. A po vyše dvoch rokoch sa v tejto spoločnosti dejú veľké veci. Už v piatok bolo oznámené, že prepustili všetkých svojich zamestnancov a firma ako taká nebude existovať. Dôvodom mal byť údajný bankrot a už o pár minút po tomto oznámení prišiel so svojím vyjadrením aj jeden z vedúcich spoločnosti, Brian Jaquet. Ten sa pokúsil uviesť veci na pravú mieru s tým, že neodchádzajú, no firma ako taká bude musieť skončiť. Ešte v ten istý deň ale vysvitlo, že firmu sa podarilo odkúpiť a v skutočnosti bolo prepustených iba 50 percent zamestnancov. Čo je ale podstatné je to, že služba bude pokračovať.
Podľa posledných informácií to vyzerá tak, že za problémami firmy stojí zlé rozhodnutie ohľadom serverov. V OnLive totižto netušili, koľko serverov budú potrebovať a tak ich nakúpili tisícky (presnejšie 8 tisíc). No reálne službu využíva iba 1600 ľudí… 2 milióny ľudí, o ktorých spoločnosť hovorila, sa tak javí iba ako počet registrácií. Každopádne nový majiteľ firmy vidí v tejto službe veľkú budúcnosť a tak uvidíme, ako sa bude v jeho rukách mať.