A znova o rok viac! Valve dnes oslavuje svoje 16-te narodeniny a kedže som asi ich najväčší fanúšik z redakcie, pripravil som pre vás kopu materiálov, ktoré ste ešte nezhliadli/nemali možnosť.
Valve Corporation bola založená v roku 1996 bývalými Microsoft zamestnancami Gabom Newellom a Mikom Harringtonom, ktorí spolupracovali na novom systéme Windows. Z malej firmy sa neskôr stala jedna z najbohatejších korporácií sveta a tí ktorí boli vo firme od začiatku sa stali milionármi. Gabe s Mikom sa nimi stali tiež, mali sen, vytvoriť si vlastnú spoločnosť a výtvarať hry, čo sa im s ich financiami aj podarilo. Nanešťastie nemali žiadne skúsenosti s tvorením hier, až kým sa nezoznámili s Johnom Carmackom z iD Software.
Ten ich presvedčil, aby si kúpili Quake engine a hru vytvorili na ňom. Boli rozhodnutí, že je na čase ísť za svojím snom. A tak začali uvažovať, o finálnom názve spoločnosti. Medzi návrhmi bolo napríklad Fruit Fly Ensemble, Holobox alebo Rhino Scar. Ale nakoniec sa uspokojili s niečím ďaleko jednoduchším Valve!
{embed_video }
Po stretnutí s Carmackom sa Newell a Herrington vrátili do Seattlu a založili spoločnosť, pričom jej založenie podpísal Gabe v deň svojej svatby. Zatiaľ čo spoločnosť ako Bungie založil jeden človek, ktorý sa postupne vypracovával až na vrchol, Valve chcelo hneď produkovať výskorozpočtové hry, čo ale chcelo viac než dvoch členov. A tak Valve začalo hľadať talentovaných ľudí… Zabudli na štardantné procedúry v priemysle a nehľadali iba profesionálov, ale aj modérov. Vedeli, že niektorí z nich majú viac talentu než profesionáli.
Už zo začiatku bolo Valve priekopníkom. Spoločnosť bola financovaná svojími dvoma zakladateľmi, čo im dovoľovalo podstupovať riziká, ktoré by inak nemohli. Pretože sa spoločnosť skladala z dvoch mužov, ktorí si splnili svoj celoživotný sen, nikdo im neveril. Nájsť tak ochotných vydavateľov distribuovať ich produkty bolo takmer nemožné. Obzvlášť, keď Nevell a Harrington tvrdili, že ich hra bude obsahovať neuveriteľne sofistikované technológie.. Vydavatelia neverili, že tieto sľubi splnia a Valve tak mali obavy, až kým sa na nich neusmialo šťastie. Objavila ich Sierra online. Vydavateľ, ktorý chcel vydať 3D akčnú hru, najlepšie na Quake engine.
{embed_video }
Valve ich zaujalo a Sierra im verila natoľko, že s nimi podpísali zmluvu na jednu hru, čo im dávalo možnosť vycúvať, keby bola hra prepadákom. Mladá spoločnosť odhalila svoju hru na E3 v roku 1997, Half-Life!
To bolo krátko z histórie o založení spoločnosti. Ak vás zaujíma ďalší posup, vytváranie Half-Life, alebo založenie Steamu, pozrite si tento 6 dielny seriál od Machinimi, ktorí je bohužiaľ iba do roku 2009, takže v ňom nie je vývoj Portalu 2. Naviac, celý je preložený do češtiny, takže tí, ktorí majú menej znalostí z Angličtiny si prídu tiež na svoje. V CZ TU.
{embed_video &feature=player_embedded}
Preskočím pár kapitol a nakoniec rozpíšem najväčšiu krízu Valve, ktorá sa odohrala za 16 rokov.
Po tom čo bol na E3 ohlasený druhý diel Half-life, v ľuďoch to vyvolalo nadšenie a odpočítavali dni, do predpovedaného dátumu vydania hry, novembra 2003. Stalo sa však niečo nečakané, servery Valve boli hacknuté. A zdrojový kód hry, mapy, textúry boli ukradnuté neznámim hackerom. Toto nepadnutie je považované za jedno z najväčších v hernej histórii. Bolo ukradnuté dosť kódov na to, aby si ľudia mohli zahrať niekoľko úrovní z hry. Táto ukradnutá verzia mala množstvo chýb a hlavne bola nudná. Vôbec nebola ohromujúcou ukážkou.. Následky boli tak špatné, že Valve oznámilo, že nestihnú dátum vydania v roku 2003. Valve okamžite oslovilo FBI aby začalo vyšetrovať, kto na nich zaútočil.
{embed_video }
Valve malo ale s hernou komunitou dobré vzťahy a rozhodli sa vsadiť na dobrú vôľu, ktorú si získali. Gabe Newell krádež verejne potvrdil a požiadal internetovú komunitu o pomoc pri pátraní po hackerovi. Odozva bola ohromujúca a Valve zaplavilo množstvo tipov a informácií o šírení kódu po internete. Aj napriek snahe FBI a komunity, bola identita hackera záhadou, dokým sa sám nepríhlásil. Nevysvetlil ako to urobil ale požiadal ich o prácu. Axel Gembe detailne popísal dieru v zabezpečení outlooku, ktorú zneužil.
Tvrdil, že nie je ten špatný a naozaj by pre nich chcel pracovať. Valve nadšene súhlasilo, informovalo FBI a pripravili na neho pascu.. Nanešťastie Gembe pascu vycítil a zostal vo svojom rodnom Nemecku, iba preto, aby bol zatknutý Nemeckou políciou.
Toto bolo všetko, čo by vás malo zaujímať, dúfam, že sa vám článok páčil a ako som spomenul, všetky kapitoli vývoja Valve sú na priloženom videu.