Fenomén hier, ktoré si pomerne komfortne môžete zahrať aj bez toho, aby ste zaplatili čo i len jeden cent, zatiaľčo si vychutnávate mnohokrát aj AAA kvalitu, zasiahol aj Valve. Minulý rok v júni sa multiplayerová akcia Team Fortress 2 zmenila na free-to-play a americkí vývojári si tento krok nevedia vynachváliť.
"Keď sme TF2 vydali, na trhu dominovali MMO hry a my sme sa obávali, či dokážeme prežiť, ak si nejakú nevytvoríme," vysvetľuje dizajnér TF2 Robin Walker pre Gamasutru. Problém bol v tom, že Valve trpelo nedostatkom znalostí v dizajne MMO hier. Preto sa vývojári rozhodli do hry vložiť iba viaceré špecifické prvky, ako napríklad inventár.
Akonáhle začal free-to-play model dominovať biznisu masívne mutliplayerových onlinoviek, Valve neváhalo a na skúšku využilo práve Team Fortress 2. "Začali sme rovnako uvažovať o mikrotransakciách, ako tomu bolo v prípade MMO – ak to s nimi neskúsime, budeme to mať ťažké," upresnil Walker.