V poslednej dobe sa môže zdať, že EA tlačí sériu Battlefield do vôd, ktorým doteraz vládla séria Call of Duty. Tomu nenasvedčuje iba štruktúra máp v pôvodnej hre, ako napríklad Operation Metro či Grand Bazar, ale aj prednedávnom vydané DLC pomenované príznačne – Close Quarters. A aj keď (chvalabohu) sa neinšpirovali vo všetkom, tak predsa opúšťať korene série nemusí byť práve najšťastnejším riešením, no DICE sa nás snaží presvedčiť, že má čo ponúknuť aj hráčom, ktorí preferujú pravý opak, čiže veľké bitky, kde sa mieša boj pechoty s použitím vojenskej techniky. A ide až tak ďaleko, že aj mapy ako Caspian Border alebo Operation Firestorm sa cítia ako chudobní príbuzní. A teda je čas zahodiť brokovnice, sadnúť do tankov a pustiť sa do boja.
Armored Kill sľubuje zážitok práve pre hráčov, ktorí si hranie bez vojenskej techniky ani nevedia predstaviť. No sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú. A pri tomto DLC to sčasti platí. Každopádne DLC ponúka 4 nové mapy, novú vojenskú techniku a jeden nový mód. Čo sa zbraní týka, tak tu si budete musieť vystačiť s tými, ktoré dodali staršie DLC alebo pôvodná hra. Nakoľko však veľmi veľa času strávite v kokpite vybraného kusu vojenskej techniky, tak to prakticky ani nevadí. Tu autori pridali nové protitankové vozidlá, mobilné artilérie, AC-130 Gunship (známy z SP COD4 či HAWX 2).
Nový mód Tank Superiority je doslova stvorený na boj tankov, lietadiel, mobilných artilérií a podobných kúskov vojenskej techniky. Princíp spočíva v prebraní a udržaní jediného záchytného bodu na mape. Mapy sú pre tento mód veľmi dobre navrhnuté, nakoľko sa tento bod nachádza na pláňach, čo núti hráčov k aktívnemu pohybu a boju. „Kempenie“ tu ťažko obstojí, rovnako ako snajperi. Prím hrajú inžinieri so svojimi raketovými hračkami, no aj tu musí nastať určitá rovnováha pri vybraných zbraniach, nakoľko rôznorodosť techniky ich núti vlastniť v tíme okrem klasických RPG aj navádzacie Javeliny či protiletecké Stingery.
Inak sa hra dá hrať v klasických módoch, ktoré ponúka Battlefield. A teda Conquest, či jeho Large forma na PC pre 64 hráčov. Rozdiel medzi klasickou a Large formou je v počte kontrolných bodov, ktoré sa dajú obsadzovať (klasická má 5 bodov, Large obsahuje 7 bodov). Rovnako sa dá hrať aj obľúbený mód Rush, ktorý spočíva v ničení stanovíšť, pričom sú tímy rozdelené na útočiacich a brániacich. A kto sa radšej hrá bez tímovej spolupráce, tak siahne po klasickom Team Deathmatch, ktorý je situovaný do malých výsekov z Conquest máp.
Mapy sú, ako som už spomínal, štyri. Konkrétne ide o Albroz Mountains, ktorá je prvou snežnou mapou v Battlefield 3, a zároveň aj najslabšou z celého DLC. Problémom je jej situovanie do hôr, čo robí veľký problém pri pohybe s vojenskou technikou, a teda hráč bude často súperiť s vlastným vozidlom, ako so súpermi. Naopak je dobré, že aj sneh má vplyv na jazdné vlastnosti a vozidlá sa tak správajú na rôznych terénoch úplne inak. Druhou mapou je Armored Shield, ktorá svojím vzhľadom a použitou zástavbou veľmi pripomína Caspian Border a svojím terénom zas mapu Heavy Metal z Bad Company 2. Treťou je najväčšia mapa v histórii série s názvom Bandar Desert, ktorá je podľa autorov 2,5-krát väčšia ako Caspian Border. Zároveň ide o mapu, kde vládne vzdušná technika, nakoľko v Conquest Large móde hra dovoľuje naraz použitie až desiatich vozidiel, patriacich do kategórie vrtuľníky či stíhačky. Poslednou mapou je nočná Death Valley, ktorá vychádza svojím štýlom a zástavbou z mapy Teheran Highway. Dobrou správou je, že všetky mapy v Conquest módoch využívajú celú plochu, čím na jednej strane stratila na svojej frenetickej hrateľnosti, no na druhej strane pridala kúsok taktiky a rozvahy pri boji. Škoda len, že deštrukcia hrá opäť druhé husle, nakoľko zástavba je redšia ako pri posledných dvoch DLC, ale rovnako ako v týchto DLC slúži len na potechu oka a na jej taktické využívanie si opäť budeme musieť počkať (aj keď si nie som istý, či sa ho ešte v BF3 dočkáme).
Problémov je/bolo niekoľko. V prvom rade absolútne nechápem prístup EA a DICE k vypusteniu DLC a najmä k tzv. Double XP víkendom, ktoré sú určené pre Premium hráčov. Nakoľko spojili vypustenie DLC s týmto eventom, tak to takmer znemožnilo hranie, nakoľko sa na servery nahrnula kopa hráčov a tie to očividne nestíhali, čo vyústilo do toho, že hra bola v úvodný Armored Kill víkend nehrateľná. To sa, našťastie, už vyriešilo, rovnako ako obrovská sila lietadla AC-130 Gunship, ktorá v mojich očiach nahradila otravnosť snajperov v hre (aj keď jej pohyb je ovládaný prostredníctvom AI). Jej využitie je zaujímavé, nakoľko okrem tradičnej streľby plní aj funkciu mobilného spawnu, no sila bola neadekvátna, a tak DICE zareagovalo a vypustilo patch. Patch však neupravil silu mobilných artilérií, ktoré sú tiež vládcom na zemi, no na druhej strane je to vykúpené pomalým pohybom po bojisku, čím sa stávajú ľahkým terčom pre šikovných stíhačov a ich zničenie sa často stáva prvoradé. Celkovo však potrebuje hra lepšie vyváženie, takže vývojárov z DICE čaká v nasledujúcich týždňoch neľahká úloha.
Armored Kill síce plní želania fanúšikov, ktorí volali po „less COD and more Battlefield,“ ale autori sa nevyhli chybám, ktorým by sa mali v najbližšom čase venovať. Mapy taktiež nie sú dokonalé, hlavne som viac čakal od prvej snežnej mapy v Battlefield 3. No a vzhľadom na početnosť tankov, lietadiel, stíhačiek či vrtuľníkov je očakávanou udalosťou aj väčší výskyt inžinierskej triedy.
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
80% |
![]() |
ŽÁNER | FPS |
Minimálne systémové požiadavky |
OS: Windows Vista, Windows 7
CPU: Core 2 Duo 2.4 GHz alebo Althon X2 2.7 GHz RAM: 2GB GPU: NVIDIA GeForce 8800GT/ATI Radeon HD 3870 HDD: 20GB
Battlefield 3
|
VÝROBCA | DICE |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
EA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
Zaujala vás táto hra? Kúpte si ju na www.gsshop.sk | |