V živote existujú všelijaké paralely. Či už úplné alebo čiastočné. A človeku je blízke hľadať vo veciach alebo ľuďoch podobnosti a porovnávať, čo je lepšie a čo horšie. Avšak nie vždy je porovnávanie to najlepšie. Nebudeme si klamať, že každý bude Torchlight prirovnávať k hre Diablo III. Avšak Torchlight je iná hra, a tak k nej treba aj pristupovať. Potom svojimi kvalitami určite zaujme.
Čo sa zmenilo od jednotky? Prvou zmenou je „kustomizácia“ alebo úprava zovňajšku vašej postavy. V hre po novom bude možné meniť účes, tvár, bradu a ich farbu. Okrem toho budú na výber štyri povolania namiesto troch, ktoré sa ponúkli v jednotke. V Torchlighte k vašej postave neodlúčiteľne patrí aj zvieratko, ktoré vás v hre sprevádza. Tým sa tiež dostalo trocha pozornosti a na výber sú znova štyri z predošlej hry a okrem toho autori pridali do hry ešte ďalšie 4. Sú nimi orol, papillon (plemeno psa), buldog a panter.
Ako sa vlastne hrá hra? Prvý dojem bol veľmi, veľmi zvláštny. Možno to bol len pocit po hraní Diabla III, ale hra bola v istom aspekte rýchlejšia a akčnejšia ako mnoho iných RPG. Animácie i kúzlenie boli ako keby zrýchlené, čo spôsobilo, že aj hra ide omnoho väčším tempom. Avšak na tento pocit si len treba trocha dlhšie zvykať, následne hra dostane absolútne rozličný spád. Ako sa budú odomykať nové spelly a teda bude väčšia možnosť kombinácie, hra vás chytí za hráčske srdce a už nepustí.
Čo sa týka tried alebo povolaní, v hre sa vyskytnú presne štyri. Bude to menovite: Engineer, Berserker, Embermage a Outlander. Zaujímavosťou je, že v hre dostanú „classy“ trocha nezvyčajné využitie. Berskerker, ktorý by bol vo väčšine iných RPG určený ako primárny tank (pre ľudí neznalých RPG žánru: tank je postava, ktorá by mala znášať všetko poškodenie od nepriateľov), dostal úlohu damage dealera. Naopak engineer, ktorý by bol v iných RPG využívaný skôr ako podporný charakter, dostal v hre úlohu primárneho tanka. Samozrejme, Torchlight používa takto neuveriteľne veľkú škálu úprav postavy, že si pokojne môžete spraviť tank aj z embermagea, ktorý zastupuje od fantasy RPG neodlučiteľného mága. Rozdiel medzi triedami, čo sa týka energy systému, nehľadajte. Všetci budú mať život a manu. Dopĺňať si ich budete klasicky všakovakými nápojmi. Je to taký dobrý návrat k old-school RPG.
A čo sa týka noviniek v rámci gameplayu? Hra sa drží väčšinou všetkého, čo bolo aj v prvej časti. Teda body, ktoré premeníte za kúzla, dostanete s levelom „normálnym“ alebo za Fame level. Pre tých neznalých, Fame level je ako keby druhý typ skúseností, ktorý dostávate za zabíjanie unikátnych príšer, bossov a plnenie cieľov. Matematika je potom už ľahká. Jeden fame level = jedno nové kúzlo. Aj vaši miláčikovia, ktorí v prvom diely síce vedeli behať DO a Z mesta, zatiaľ čo ste vy zväčšovali svoj level, dostali svoje vylepšenia. V podstate sa nič nemení, do mesta budú behať stále. Avšak tentokrát je im možné dať „shopping list“. Zvieratko si pekne zabehne do mesta, predá všetko, čo má v batôžku a donesie naspäť všetko, čo ste mu nakázali. V podstate je to s novými modelmi a novou možnosťou len nepatrná zmena oproti prvému dielu, avšak tvorí v hre príjemnejšiu atmosféru. A to isté platí na mnoho ďalších malých vylepšení oproti iným RPG.
Taktiež v hre ostali aj body, ktoré môžete použiť na vylepšenie jedného zo štyroch atribútov vašej postavy. Strength pre silu, dexterity pre obratnosť, focus pre koncentráciu a vitality pre vitalitu. Každá úroveň vám pridá 5 bodov, ktoré budete môcť voľne vložiť do hocktorého z týchto atribútov. Každý z nich obohatí vašu postavu o percento či už zvýšeného poškodenia, zvýšeného brnenia alebo zvýšenej šance na kritický úder so zbraňou. Vďaka tomu každá nová postava v Torchlighte dostáva absolútne rozdielny štýl gameplayu, keďže je len na hráčovi, ktorú triedu si vyberie a akým štýlom ju bude hrať. Okrem toho k tomu dopomáha aj to, že v hre nie je obmedzenie na zbrane. Teda skoro každý charakter si môže zobrať do ruky tie isté zbrane.
Čo sa týka príbehu hry. Je MOŽNO dobrý. Problémom Torchlightu je jeho kontrast. K skvele zvládnutému gameplayu sa viaže záživný príbeh, ktorý je však tak nehorázne zle prezentovaný, že ešte v druhom akte človek nemá poňatia, o čo vlastne ide v hre. Je to veľká škoda, keďže príbeh je jedným z aspektov, ktorý hru predáva a ktorý prudko zvyšuje jej hrateľnosť.
Ďalšou super vecou je multiplayer pre dvoch až štyroch hráčov. Áno, v druhom diely si konečne môžete zahrať Torchlight s kamarátmi alebo aj s náhodnými ľuďmi na internete. A po internete budete môcť hrať s už vytvorenými postavami. Takže pokiaľ máte raz chuť hrať s ľuďmi a nasledujúci len tak, sám, tak vám hra dáva na výber.
Čo sa týka grafického štýlu, ten sa nezmenil. Stále prevláda komixový štýl, už raz spomínané rýchle animácie a celkovo „pohodová“ atmosféra z hry. Samozrejme, s „komiksovosťou“ sa nesie aj nenáročnosť na efekty, pokiaľ práve nekúzlite kúzlo medzi 200 nepriateľmi, tak hra nemá ani najmenšiu tendenciu sekať. A to ani na slabších počítačoch. Avšak aj keď je hra komixová a miestami až infantilne farebná, nechýba jej ani riadna dávka krvi. Veď sa stačí len pozrieť na niektoré zo screenshotov a musí vám byť hneď jasné, „koľká v hre bije“. Čo sa týka tej audio stránky, soundtrack je fajn. Avšak hrôzou je „voice acting“ a s ním už raz spomínaný problém pri rozprávaní príbehu. Všetko jednoducho znie nezaujímavo a núti vás všetko čo najskôr odklikať. Veď komu sa chcú čítať 20 riadkové litánie v quest logu? A k tomu ešte podložené nezáživným dabingom.
Torchlight kupujte. Je lacný, je dobrý, nie je to Diablo. Zabaviť zabaví, vysoko cenený je. A pre tých, čo hrali jednotku, je dvojka len veľmi kvalitným vylepšením. A tomu aj zodpovedá cena. Necelých 20 €. Torchlight nie je žiadne Diablo. Kto by čakal, že niečo ako Diablo nájde, tak bude sklamaný.
|
![]() ![]() ![]() |
|
|
85% |
![]() |
ŽÁNER | RPG |
Minimálne systémové požiadavky |
OS: Windows XP/ Windows Vista/ Windows 7 |
VÝROBCA | Runic Games |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Runic Games |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na www.gsshop.sk | |