Práce na novej PS4 (s označením Orbis) sa posunuli vpred. Podľa VG247 Sony plánuje urobiť tento systém ľahko dostupným a finančne nenáročným pre široké masy hráčov.
Čo sa týka grafického rozhrania, ani tu nechce Sony zaostávať, a preto je jeho cieľom to, aby nová konzola mala podporu 1080p v 3D móde na 60 frameoch bez chýb. K tomuto jej poslúži AMD čip A10, ktorý patrí do novej série AMD čipov, takzvaných APU (accelerated processing unit) jednotiek, ktoré sú akýmsi hybridom, kde sú spojené dohromady GPU a CPU. Konzola bude taktiež obsahovať Blu-Ray jednotku, 256 GB disk (ešte sa nevie, či to bude HDD alebo SDD, no cena predurčuje skôr HDD), 8 GB alebo 16 GB operačnú pamäť a rovnaké vstupy a výstupy ako jej „staršia sestra PS3“.
Čo sa týka interfacu, VG247 tvrdí, že Orbis má byť vypracovaný k tomu, aby bol čo najviac plynulý, umožnujúci oveľa väčší prístup z už rozbehnutej hry, a to napríklad: pauzovanie, sťahovanie DLC-čiek z PlayStation Store a potom opätovného návratu do hry. Orbis bude navrhnutý tak, aby bol v stand-by režime, ak nie je v prevádzke, pričom bude sťahovať systémové a softvérové updaty na pozadí.