Šéfredaktor časopisu GameInformer Matt Bertz, ktorý mal možnosť vidieť ako prvý Grand Theft Auto 5 v pohybe a do nového čísla napísal osemstranové preview a odpovedal aj na otázky čitateľov, ktoré sa od zverejnenia preview objavili. A vďaka tomu sa môžeme tešiť ďalším informáciám o hre.
Jednou z vecí je napríklad to, že nepôjde hrať celú dobu iba za jednu z troch postav. „Predstavte si to ako dej filmu, kde je viac hlavných postav. Občas sledujete iba jednu z postáv, inokedy sú všetky v jednej spoločnej scéne,“ povedal Matt Bertz. Občas musíte prejsť sólo mise s Michaelem, Trevorem alebo Franklinem, aby ste sa mohli posunúť v príbehu.
Čo sa týka času medzi misiami, ten môžete tráviť s ktoroukoľvek postavou ktorú si zvolíte, ale Matt do poručuje vyskúšať všetky, pretože každá z postav bude mať unikátne vedľajšie mise. Množstvo odkazov bolo tiež na psy – Matt nemôže potvrdiť, ako ich bude možné používať (alebo či bude možné i zabiť), ale Franklin má psa s menom Chop.
Čo sa zasa týka animácii, GTA V používa engine Natural Motion Euphoria, ktorý už Rockstar použili v GTA IV, Red Dead Redemption alebo Max Payne 3. Taktiež budete mať hneď od začiatku k dispozícii celú mapu a nebude sa postupne otvárať ako v starších dieloch GTA. Matt Bertz sa tiež zmienil o rýchlosti hry, vzhľadom k tomu, aká obrovská bude v GTA V mapa. „Nevšimol som si žiadneho lagu, dokonca ani pri prepínaní medzi postavami. To je dosť pozitívne znamenie, vzhľadom k tomu, že hra ešte ani zďaleka nie je dokončená.“
Zaujímavá informácia tiež je, že Rockstar začal na GTA V pracovať hneď po vydaní GTA IV a v podstate na päťke pracovali už v dobe, kedy súčasne robili Episodes from Liberty City. V súčasnosti má tiež každá postava svoj vlastný inventár a svoje vlastné peniaze, ale Dan Houser hovoril, že to je niečo, čo Rockstar definitívne rieši až koncom vývoja, takže tento systém sa ešte môže do jari zmeniť.