Zopár týždňov dozadu sa vynorili správy o tom, že nové SimCity bude požadovať od svojich hráčov, aby boli počas hrania vždy online, nezáležiac na tom, aký mód budú hrať. Na to sa na štúdio zosypala vlna kritiky odporcov DRM.
Požadovali, aby štúdio objasnilo, prečo a za akým účelom hra ako SimCity vyžaduje neustále pripojenie k internetu. Štúdio sa bráni vyjadreniami, že hra vyžaduje enormné možstvo cloud computingu k poháňaniu, najviac v celej histórii značky. Podľa ich výrokov to nie je niečo, čo by zvládal počitač u nás doma, najmä keď cloud server spracúva 100 000 Simsov na jednom jedinom meste.
Maxis z Redditu sa do štúdia pustil, tvrdiac, že to bude ich záhubou a že toto nieje MMO hra, pretože neprepája reálne masy hráčov v jednom svete. Vraj si nemajú brať príklad z Diabla 3, ktoré tak isto vyžaduje „Always ON“ fuknciu, čo bolo Blizzardu vyhadzované na oči ako jeden z TOP dôvodov prečo nehrať Diablo. Tam si však aspoň môžete vytvoriť privátnu hru a hrať sami.
Zhrnuté a podčiarknuté, SimCity bude mať čo robiť, aby si toto mínus u hráčov vyžehlilo.