V najnovšej blogovej správe od vývojára Dean “Rocket” Hall sa našlo zopár nových veľmi zaujímavých informácii ohľadne toho ako budú veci v DayZ fungovať. V prvom rade sa ospravedlňuje za nesplnenie sľubu vydania hry už koncom minulého roka, no aby veci fungovali tak ako si oni predstavujú, musia do toho vložiť ešte nejaký ten čas.
To im samozrejme doprajeme, nikto určite nechce aby aj DayZ schytal debakel tak ako War Z. Prezradil, že bude spustený uzavretý test, pre približne 500-1000 šťastlivcov. Veľkými zmenami oproti Arma II modu prejde napríklad inventár, v ktorom budú predmety mať po novom 3D zobrazenie modelov, predmetom pribudne trvanlivosť, či dokonca budú zničiteľné streľbou. Napríklad ak hráč má okuliare na nočné videnie a vy ho zabijete strelou do hlavy, počítajte s tým, že okuliare skončia poškodené keď si ich vezmete. Tiež nachádzanie predmetov nebude ako doposiaľ, namiesto bohato obdarených miest, budú predmety viacej roztrúsené po mape.
Nepotešujúci je fakt, že na DayZ pracujú tak isto aj ArmA vývojári, medzi ktorými boli pôvodne aj dvaja uväznení Česi, bez ktorých je vývoj niektorých aspektov hry spomalený. Dúfajme teda (nie len pre to), že sa toto peklo v Grécku pre nich čoskoro šťastne skončí.
Koncept inventára: