Určite viacerých z vás zaujíma, ako je na tom DayZ Standalone. Istý vývojár v mene celého štúdia prednedávnom zverejnil, na čom doposiaľ pracovali a na čom ešte stále pracujú, aby to dotiahli do dokonalosti. Uvádza problémy, ktorým momentálne čelia a ktoré riešia, aby mohli vydať alfu na Steame. Jeho správu pre komunitu si môžete prečítať nižšie.
„Pracovali sme na všetkých základných veciach, ako sú napr. voľba postavy či pripojenie na server. Potom na integrácii so Steamom, aby ste napr. vedeli, na ktorom serveri hraje váš priateľ. Využívame na to Steam API, ktoré je napr. dobré v tom, že nemá nič spoločné s Gamespy, ale zase si nie sme istí, ako budú schopné externé aplikácie, akými sú withSIX či DayZCommander, komunikovať so Steam servermi. Preto sa snažíme spraviť nový browser, ktorý prinesie lepšiu funkcionalitu s novou API.
Optimalizovanie a oprava bugov v dedikovanom serveri je náš hlavný problém a príčina, prečo hra stále nie je vonku. Potrebujeme výkon hodný minimálne 15 FPS pri pripojení 50 hráčov, s 2000 zombíkmi a 20000 loot itemamy. Všetky naše testy ukazujú veľa „špiny“ v kóde, ktorú ešte treba „upratať“. Náš systém pre synchronizáciu premenných overoval premenné servera až priveľmi často, čo spôsobovalo veľký pokles výkonu, rovnako ako prílišné porovnávanie rôznych reťazcov (pre vysvetlenie, vývojár sa snaží povedať, že hra až veľmi často kontaktaktovala server kvôli zmenám a kontrolovala zbytočne veľa zmien, čo sa stali za nejaký časový úsek, čo brzdilo hru). Nahradili sme ho preto systémom podobnosti jednotlivých premenných, vďaka čomu server nie je kontaktovaný tak často a hra je plynulejšia. Tiež máme problémy so systémom pre synchronizaciu zvuku medzi hráčmi a serverom, čiže momentálne riešime tento problém, ktorý je najväčšiou prekážkou vydania Alphy. Vieme presne, v čom je problém a už ho aktívne riešime.
Čo zatiaľ máme spravené? Doposiaľ sme schopní poskytnúť základnú funkcionalitu hry pre 20 hráčov. Noví zombíci sú schopní dobre sa navigovať vo vnútri i vonku (čiže žiadne „lútky“ vrážajúce do stien a žiadne ľahké terče). Jediný problém s nimi momentálne je, že pri nízkych FPS servera sa zasekávajú, prechádzajú stenami. Client pracuje perfektne na otvorenom priestranstve, ale v mestách, medzi budovami, nastávajú veľké frame-dropy, i cez to, že by nemali. Testeri však potrvdzujú lepšiu stabilitu a výkon ako pri móde. Máme problém zmätočného inventára, v ktorom sa hráči majú problém vyznať. Ešte na ňom pracujeme. Stále si však myslím, že je to krok vpred. Uložené veci, vlhkosť a poškodenie vecí, kraftenie, úložné priestory, oblečenie, zbrane, nábojnice, tašky, zbrane nablízko, píly, masky, rukavice, topánky,… to všetko v hre nájdete.
Takže, na čom pracujeme? Momentálne sa zameriavame na optimalizáciu. Na záver odporúčam skúsiť Project Zomboid, ktorý nám bol inšpiráciou a dá sa teraz zakúpiť na Steame. Určite ho odporúčam každému, koho zaujíma náš projekt DayZ.„