Tento rok bol pre hráčov výnimočný. Počas celého roku bolo vydaných veľa A-čkových titulov, takže herný priemysel prekvital aj počas väčšiny obdobia ekonomickej krízy roka 2009. No kým tento rok uvidel drahokamy ako Batman: Arkham Asylum, prekonávajúci očakávania licencie, objavili sa i niektoré nepodarky, ktorým sa nepodarilo splniť očakávania. Pozrieme sa na niektoré z komersných nezdarov roka 2009, ktoré ozaj hlboko zaostali za ich skutočným potenciálom.
6. The Conduit (Sega , Wii, Metacritic: 69%)
The Conduit od High Voltage Software mal byť splnením mokrého sna každého z vlastníkov Wii. Hra pýšiaca sa prekvapujúco pôsobivou grafikou pre Wii, ktorú si mohli ľudia pozrieť na niekoľkých obrázkoch a videách tejto strieľačky z prvej osoby (a nejedny ústa ostali otvorené dokorán). No ozubené kolesá vývojárskeho stroja u tejto hry nikdy reálne nezapadli na pravé miesto, lebo si po dobu mnohých mesiacov nenašla vydavateľa..
Vydavateľské práva nakoniec prevzala spoločnosť Sega, no ukázalo sa, že tento ťah neskôr oľutovala. Conduit dost vybuchol – celkový predaj sa zastavil na čísle blízkom 340 tisíc jednotiek. Hra mohla dostať celkom slušné hodnotenie, no zdalo sa, že celé ťaženie pre jedného hráča sa ukázalo byť príliš fádne i zastarané alebo že majitelia Wii boli viac než spokojní s titulmi Mario Galaxy a WiiSports. Tak či onak bola pekná technologická ukážka toho, čo dokáže nová generácia lepšie vyzerajúcich hier pre Wii, vložená späť do zásuvky s malou až žiadnou šancou na pokračovanie.
5. Bionic Commando (Capcom , Xbox 360/PS3/PC, Metacritic: 70%,)
Povedomá, chytľavá melódia, Duke Nukem-ov možno brat s robotickou rukou, neschopnosť vykonať jednoduchý skok – všetko sú to znaky typické pre starú arkádovú klasiku, ktorá dostala názov Bionic Commando. Klasikaod Capcomu bola minulý rok znova vytiahnutá pred zraky verejnosti s mimoriadne dobre prijatým remake pre PC a konzoly – Bionic Commando Rearmed. Táto hra dostala plne 3D pokračovateľa. V roku 2009 dostali tvorcovia Grin Studios zelenú na prácu od vydavateľa a držiteľa licencie, čiže od Capcom. Divoké húpanie sa, tarzanovské vytie – protagonisti hry s bionickými rukami preskočili do sŕdc mnohých hráčov. Nakoniec vydané čísla o predaji ale hovoria o niečom inom. Ľudia si kúpili len niečo okolo 300 tisíc kusov hry a pre Capcom, ktorá ryžuje na veľkých A-čkových tituloch ako Resindent 5, vydaný len o niekoľko mesiacov skôr, to bude ako studená sprcha. Ešte tragickejší je fakt, že Bionic Commando spojený s hroznými Wanted či Terminator Salvation, čo sú ďalšie hry spojené s licenciami, spolu prispeli k zatvoreniu samotného štúdia Grim Studios. Kto vie, na vine bol možno prudký spád hry alebo morbídne prostredia. Najlepšie asi bude, keď si hru so zľavou zoženiete a presvedčíte sa sami.
4. Madworld (Sega , Wii, Metacritic: 81%)
Prvá vec, ktorá človeku napadne po zahratí si hry Madworld, je odvážny román Franka Millera – Sin City. Vysoký kontrast čiernej a bielej s krvavou červenou niekde násilne uprostred, to pôsobí iste dosť prudko, možno až veľmi. Hra, ktorú vytvorili Platinum Games (tím, ktorý by mal byť omnoho slávnejší len čo v budúcom roku vyjde Bayonetta), je mimoriadne násilná zábava s prihlúplo komickým príbehom, čo ale vyrovnáva skvelá akčná hrateľnosť. Pre vydavateľa Segu hra znamenala ďalšiu komerčnú katastrofu – od vydania v marci sa predalo len okolo 350 000 kusov. Aj keď Madworld nazbierala zopár kladných hodnotení, no hráčske publikum nebolo nadšené obludne násilnou hrateľnosťou, ktorá navyše chvíľami zapadala do priemeru. Človek len dumá, že čo ak by bol titul vydaný na výkonnejších konzolách ako sú PS3 či Xbox 360 – zvládli by ten hype okolo samotnej hry?