V najnovšom rozhovore sa Hideo Kojima, otec Metal Gear série, rozrozprával o jej najnovšom prírastku v podobe Metal Gear Solid 5. Dozvedeli sme sa, čo pre neho ako herného vývojára priniesla tohtoročná E3 a ako ovplyvní vývoj nového Metal Gearu. Toto a ešte iné novinky o tom, na čo sa v hre môžete tešiť, sa dočítate v článku.
Pre Hidea sú Xbox a Kinect už dlhšiu dobu záhadnou premennou, ktorú by chcel skúsiť implementovať do svojich hier. Fascinuje ho myšlienka vloženia hlasových príkazov a pohybov pomocou gest.
Kinect však nie je jediná funkcia, ktorú by chcel Hideo vyskúšať. Rovnako ako Kinect, tak aj Smartglass sa teší Hideovej podpore a ako sám vraví, teší sa, ako bude môcť priniesť hardcore hranie Metal Gear na viac zariadení a médií. Ku koncu sa ale zmienil aj o tom, že sa teší na grafický výkon, ktorý prinesie konzola Xbox One, a na to, čo s ním na novom Metal Gear Solid 5 vyčaruje.
Kojima sa ale vyjadril aj k stealth prvkom. Hra už nebude iba o nasledovaní herných pravidiel. Vy sa budete rozhodovať, či k svojej destinácii pôjdete pešo, alebo sa zveziete autom. Počas noci je všeobecne navôkol menej stráží, ale ak si zapnete akékoľvek svetlo na vašej výbave, budete ľahko odhaliteľný. Počas dňa sa to, samozrejme, strážcami hemží.
Podľa Kojimových slov sa k MGS5 najviac hodí prirovnanie „real stealth simulátor„. V predošlých dieloch sme mali presne preddefinovanú vybuchujúcu scénu tu, padajúcu stenu tam, bolo to ako strašidelný dom s vopred preddefinovanými a umiestnenými nástrahami. Tentokrát sa bude meniť dokonca ešte aj počasie a čas. Kojima chce, aby milión hráčov malo milión možností pre svoju vlastnú hru.
Dobrou správou je však tiež, že keď Kojima zazrel na E3 novinku od Ubisoftu – The Division, zistil, že musí pracovať ešte tvrdšie. Čo pre nás znamená, že nezaspí na vavrínoch a dúfame, že nový MGS bude pecka.