Metal Gear Solid

Metal Gear Solid je stealth hra, ktorú vytvoril Hideo Kojima a ktorá nadväzuje na videohry Metal Gear a Metal Gear 2: Solid Snake pre MSX2. Napriek prechodu do 3D zostáva hrateľnosť Metal Gear Solid podobná jeho predchodcom. Hra využíva tradičný pohľad zhora nadol a hráč musí hlavného hrdinu Solid Snakea navigovať cez herné oblasti bez toho, aby bol odhalený. Pri odhalení sa spustí alarm, ktorý priláka ozbrojených nepriateľov na jeho miesto. Rozhovory so Snakeovými spojencami a prestrihové scény sú hojne využívané na posun v deji a získanie väčšieho prehľadu o ňom. Metal Gear Solid je považovaný za jednu z najlepších a najvýznamnejších videohier všetkých čias a pomohol spopularizovať žáner stealth a filmové prestrihy v engine.
PlayStation - 21.10.1998
PlayStation 3 - 21.3.2008
PlayStation Portable - 19.11.2009
PlayStation Vita - 31.12.2012
Metal Gear Solid sa odohráva v alternatívnej histórii, v ktorej studená vojna pokračovala až do 90. rokov 20. storočia a skončila niekedy na konci 20. storočia. Špeciálny agent Solid Snake, ktorý sa vracia z dôchodku, je povolaný späť do služby, aby sa postavil proti zbehnutým členom Foxhoundu, údernej vládnej protiteroristickej jednotky, ktorá sa vyhráža, že ak nedostane výkupné vo výške 1 miliardy dolárov, vypustí na Biely dom jadrové zbrane. Na sabotovanie hrozby Foxhoundu má Snake len 24 hodín, musí preniknúť do nepriateľských línií, zachrániť dvoch rukojemníkov a prekaziť plány teroristov. Démoni jeho minulosti budú pre neho výzvou a jeho vôľa vojaka bude podrobená skúške, pretože Snake bojuje za záchranu sveta pred jadrovou devastáciou.



