V záplave strieľačiek z prvej a tretej osoby pre konzolu Xbox 360 bol titul ako je rýdzo konzolovo-akčná Bayonetta, kde ide o súboje zblízka, ako závan čerstvého vzduchu. Keďže za posledný mesiac vyšiel taký titul ako Darksiders a na začiatok februára je plánovaný Dante’s Inferno, ktorý nám pripomenie God of War, zdá sa, že Hideky Kamiya so svojou Bayonettou mohol predznamenať prerušenie trendu strieľačiek a návrat k línii klasických konzolových rúbačiek.
Ak by aj niekto chcel do tejto novej vlny prehovoriť, v marci k nám po tretí raz zavíta Kratos a všetkých umlčí.
Kamiya sa podľa všetkého poučil z chýb minulosti, kedy hry tohto typu nedokázali zaujať širšie publikum. Hovorí, že dospel k presvedčeniu, že hlavným lákadlom u hier, obzvlášť v tomto žánri, je schopnosť ponúknuť hráčovi čelenie náročným výzvam, ktoré je možné nie príliš obtiažnym spôsobom prekonať, aby mal bežný hráč dobrý pocit z boja a prekonania ďalšej prekážky. Pri vývoji sa ale musí myslieť aj na hardcore hráčov a tých, ktorí chcú hrou prechádzať hladko, aby mali zážitok ako pri pozeraní akčného filmu. Kamiya teda chcel vyhovieť a vyhovel všetkým týmto skupinám.
Predaj Bayonetty sa úspešne rozbieha. Ak dokáže hra tak zamotaná a podivní ako je Bayonetta dlhodobo uspieť v širšom meradle, potom je zrejmé, že rok 2010 sa, čo sa hernej zábavy týka, presunie od strelných zbraní od výmyslu sveta k viac stredovekému spôsobu vybavovania si účtov.
zdroj:gamerzines.com