Či už je to vykreslením, spracovaním alebo samotným hrdinom Geraltom, svet Andrzeja Sapkowského je nesmierne atraktívny a zaujímavý – nie náhodou tu máme niekoľko kníh, hier a seriál, aj keď na ňom bolo zreteľné, že je nízkorozpočtový. Našou parketou sú ale hry, konkrétne už tretie pokračovanie s názvom Wild Hunt. Ten totiž posúva latku vysoko oproti žánrovej kvalite a ak sa podarí CD Projektu dodržať všetky sľuby, tretí Zaklínač sa stane modlou pre väčšinu RPG titulov.
Najnovšie sa k nám dostali informácie o regiónoch, príbehoch odohrávajúcich sa v nich, ktoré odhalil spisovateľ príbehu Jakub Szamalek. Poskytla ich FB fanpage Zaklínač 3: Divoký hon CZ/SK, a my vám teraz priblížime Zem nikoho a Novigradu, ktoré v hre zaujmu dôležitú etapu.
Zem nikoho:
Všetky ukážky a útržky sveta boli zachytené výhradne z ostrova Skellige, ktorý je iba jednou z veľa lokácií. Na post najdôležitejšej zasadne už zmienená Zem nikoho, územie spustošené vojnou: dozvuk miestom prehnaným armádami, ktoré premenili vtedajšiu civilizáciu na popol a prach. Teraz už len riedko osídlená oblasť poskytne malé tábory a nedôverčivých ľudí, ktorí nováčikov nevítajú s otvorenou náručou. Táto časť sveta nesie odlišnú mytológiu a vychádza z odlišnej sady inšpirácií ako ostrov Skellige.
Zem nikoho vychádza zo slovanskej kultúry, mýtov a legiend s menším nádych príbehu Bratov Grimmovcov: množstvo tajomstiev zaobalených temnotou, ktorá čakajú na hráčovo odkrytie. Okamžite pri príchode hráč zistí, že nie je všetko v poriadku, počnúc príbehom, miestnymi problémami a končiac správaním samotných miestnych. Zatiaľ čo na Skellige bude človek rozmýšľať nad tým, ako sa stať bojovníkom, o ktorom budú ľudia skladať básne, tu bude bojovať o prežitie do ďalšieho dňa a dostatok jedla.
Novigrad:
„Ačkoliv bude příběh klást menší důraz na politiku než Zaklínač 2, budou zde stále místo pro zákulisní hry. Dalším rozsáhlým regionem je město Novigrad, které je postavené na středověkém Amsterdamu majícím před-mušketýrský nádech, takže jsou zde politické intriky typu pláště a dýky.“
Nie je to ale iba mesto, sú tak aj okolité lesy, polia a sídlo šľachty – znova tu hovoríme o živom a jedinečnom svete, ktorého odlišnosť taktiež spočíva v kultúre a správaní občanov.
Amen lineárnej štruktúre
Nie je to iba o rozlohe, ide aj o rôznorodosť, autenticitu jednotlivých oblastí medzi nimi samotnými a ich obyvateľmi. Fajn, takže rekapitulácia: máme tu otvorený svet väčší než Skyrim a nelineárnu štruktúru s hlavným príbehom. Ako to je s jeho rozprávaným a „gradáciou“?
„Můžete následovat hlavní příběh kamkoliv jdete, třeba navštívit jednu lokaci, zjistit něco o hlavním příběhu, dozvědět se určitá důležitá fakta, ale kdykoliv můžete jít na jiné místo, hrát hlavní příběh zde a pak se například vrátit zpátky. Takže je tu další vrstva nelinearity a variace a můžete rozhodnout, jak čelit příběhu a kterým směrem se vydat.“
Ako v predošlých hrách, aj tu budú veľkú váhu zaberať hlavne rozhodnutia a ich dopady na vás a okolitý ekosystém.