Eidos dnes vydal interview, v ktorom odpovedá na otázky, ako využil nové fukncie Playstation 4 a jej novej Dualshocku 4. Ako príklad, Eidos využil nový Dualshock svetelný pas, aby počas hry zobrazoval a svetelnými zmenami indikoval či ste, alebo nie ste v krytí tieňov. Pás sa bude bude stmavovať alebo zosvetľovať v závislosti na tom, ako ste viditeľný.
Vývojári sa taktiež tešia novému touchpadu, ktorý v hre umožní oveľa jednoduchšie a plynulejšie navigovanie v inventári a intuitívne manipulovanie s používateľským rozhraním, ako napríklad mapou alebo menu rýchleho výberu.
„Čo nás naozaj teší je, že vývojári zo Sony nielenže Dualshocku pridali nové funkcie, ale zamerali sa aj na vylepšenie už aktuálnych vlastností, ktoré si ovládač vyžadoval. S novými vylepšenými analógmi sme s Garretovým lukom dosiahli skvelú presnosť, ktorá je oproti starému dualshocku naozaj cítiť.“
Producent hry Stephane Roy pokračoval takto: „Čo sa týka share tlačítka, myslím, že to je skvelé vylepšenie pre titul ako Thief a náš AI systém. Veríme že nepriatelia umožnia hráčom zachytiť zábery a situácie, ktoré za to budú stáť a prekvapia a ohromia dokonca aj nás.“
Vývojár sa vyjadril aj k stealth stránke hry: „Keď ľudia hovoria o stealth stránke Thiefa, predstavujú si systém tieňov a svetla, kde tiene poskytujú potrebné krytie, zatiaľ čo svetlo vás bezprostredne odhalí. Aj keď tento systém naozaj je jadrom našej hry, snažili sme sa pridať viac nových prvkov, ktoré budú stealth ovplyvňovať a spravia ho tak oveľa zaujímavejším.“
Vývojári podľa Roya vytvorili naozaj kvalitný stealth systém: „Vyvára realistické situácie tak, ako by ste to čakali aj v naozajstnom živote. Ako príklad by som spomenul, že zatiaľ čo tiene vás do určitej miery kryjú, na scénu prichádzajú nové prvky, na ktoré si budete musieť dávať pozor. Napríklad vzdialenosť a zvuk. Aj keď množstvo zvuku, ktoré vydávate, môžete zredukovať pomalou chôdzou, budete si musieť dávať pozor na to, po akom povrchu sa pohybujete. Novinkou je aj to, že naša AI teraz rozlišuje medzi periférnym a centrálnym videním, čo z vášho nepriateľa robí oveľa nebezpečnejší cieľ, ale o to zábavnejší na hranie.“
Thi4f vychádza na PC, PS3, PlayStation 4, Xbox 360 a Xbox One vo februári 2014.