Prečo sa jeden z najväčších hráčov na trhu rozhodol nespolupracovať s poprednými výrobcami konzol, ktoré čoskoro uvidia svetlo sveta? Na túto otázku nám odpovedal asi ten najpovolanejší zo všetkých, a to výkonný riaditeľ Nvidie.
„Nie je už možné vyrábať konzoly s lepšími grafikami, ako sú tie pre PC,“ povedal ten najoprávnenejší z Nvidie, výkonný riaditeľ Tony Tamasi, pre portál pcpowerplay.
Vo svojom rozhovore nám približuje históriu vývoja grafických čipov ako u PC, tak u konzol. „Keď prišli prvé 3D konzoly ako PS/PS2, grafické čipy u bežných počítačov boli na mizernej úrovni. S príchodom novej PS2, ktorá na tom bola graficky aj výkonovo lepšie ako vtedajšie počítače, si Sony mohlo dovoliť investovať obrovské peniaze, ktoré priniesli aj patričné výsledky.“
„Postupom času sa grafiky pre PC začali rovnať tým, ktoré boli na konzolách a pomaly ich predbiehať. To bolo v čase PS3 a Xbox 360, ktoré boli poháňané čipmi od Nvidie či AMD. Nvidia investuje do vývoja čipov každoročne 1,5 miliardy dolárov, čo sa nám však vracia každoročným predajom. Do vývoja grafických čipov sme investovali 10 miliárd dolárov.“ Asi aj preto nám teraz ide GTA V bez sekania.
Ako sa Tamasi snaží vysvetliť, Sony a Microsoft si dnes nemôžu dovoliť investovať toľké financie do grafických čipov pre konzoly. Grafické čipy v konzolách musia byť konštruované na dlhšiu životnosť a takisto aj maximálnu výkonnosť, a to si vyžaduje vysoké finančné prostriedky. „Dnes vyrábame čipy na hranici našich výrobných podmienok a nikto nevie vyrobiť výkonnejšiu kartu, ako je dnes pre PC. Áno, konzola sa môže rovnať najvýkonnejšiemu počítaču, ale to iba v čase jej uvedenia na trh. Prejde rok a na PC opäť vyjde niečo nové, avšak konzola bude stagnovať.“
Zrejme boli aj toto dôvody, prečo sa Nvidia nedohodla na vývoji najnovších konzol s Microsoftom, či Sony. Z ich ekonomickej stratégie by to nemalo význam, keďže ide takmer o ich priamu konkurenciu.