S blížiacim sa vydaním každej technickej novinky sa na verejnosť dostávajú pomerne zaujímavé fakty o jej tvorbe, predaji a celkovom výzore. Práve o tvorbe sa pre portál Eurogamer vyspovedal developer zo štúdia, ktoré dokončuje práce na svojej novinke Killzone: Shadow Fall. V spomínanom rozhovore sa vyjadroval najmä na margo veľkosti hry, o ktorej sa pošuškávalo, akoby mala mať niekoľko terabajtov.
Veci sa však pohli a vývojári si spravili svoju robotu poctivo. Spočiatku však novinka naozaj mala takmer 200 GB, čo by bolo pre hráčov naozaj neúnosné. Celková oficiálna veľkosť hry by sa mala pohybovať niekde na úrovni 40 GB, to ale závisí aj od jej lokalizácie. Digitálna verzia hry bude mať 7,5 GB, prezradil Guerrilla. Ak k tomu ešte prirátame niekoľko veľkých patchov, ktoré je potrebné stiahnuť, budeme sa pohybovať niekde na hodnote 35 GB. Táto skutočnosť je nepríjemná najmä pre hráčov s pomalým pripojením, ktorým sťahovanie môže zabrať aj niekoľko dní.
Treba však oceniť samotných developerov, ktorí sa na tvorbe podieľali. Určite ich to zdržalo v plánoch, aj keď sa to dalo predpokladať. Predchodca Killzone 3 nie je nejakou minihrou a v tom pravdivo pokračuje aj jeho nástupca. „Museli sme kompletne prerobiť prácu s dátami. A urobili sme ozaj veľa práce. Táto hra je niečo, na čo som veľmi hrdý, vtesnať tak veľa dát do pomerne malého priestoru. Sony nám muselo vytvoriť špeciálne priečinky, boli sme prví, kto mal takýto problém. Tuším však, že tvorcovia dnešných hier sa budú s takýmto problémom stretávať pravidelne.“
Killzone: Shadow Fall bude dostupný spolu s príchodom novej PS4, a to 15. novembra v USA a 29. novembra v Európe a Austrálii.