Vďaka stránke Kickstarter boli úspešne fundované viaceré herné projekty, od androidovej konzoly Ouya cez novú hru od štúdia DoubleFine, až po nasledovníka hry Planescape: Torment. Nová hra sa bude oficiálne nazývať Torment: Tides of Numenara a cez kampaň na portáli Kickstarter sa jej vývojárovi, štúdiu inXile, podarilo vyzbierať viac ako 4 milióny dolárov.
Pôvodný cieľ kampane bolo vyzbierať “iba” 900 tisíc dolárov, ktoré mali zaručiť štúdiu, že danú hru budú schopní dokončiť a dostatočne otestovať. Keďže sa ale kampaň rozbehla oveľa rýchlejšie ako všetci očakávali, štúdio inXile začalo pridávať nové ciele, ktoré, ak sa vyzbiera daná vyššia čiastka, budú implementované do hry. Medzi niektoré z nich patrí pridanie možnosti vybrať si pohlavie postavy, pridanie kraftovania či postupné pridávanie známych herných mien do development teamu.
Teraz sa ale štúdio obrátilo na svojich “backerov” so zaujímavou otázkou. Na fórum pre všetkých, ktorí prispeli do kampane, umiestnili hlasovanie, či má byť hra hrateľná v reálnom čase s možnostou pauzy pre súboje, alebo či bude založená ťahovo. Samozrejme, že k tejto otázke pridali vysvetlivky a uviedli pri oboch možnostiach ich pre a proti. Vyzerá to tak, že výsledkom hlasovania sa bude štúdio riadiť a víťazný systém bude implementovaný do hry. Tento prístup je v hernom priemysle niečo nevídané, ale určite vrelo vítané.
V čom je teda ten veľký rozdiel? Prvá možnosť nasleduje štýl hier ako Baldur’s Gate a druhá zase hier ako Fallout I a II. Výhodou prvej možnosti je jej flexibilita, pauzovať môžete na sekundu alebo aj na hodinu, kým si premyslíte ako ďalej, a súboje prebiehajú oproti ťahovému systému o dosť rýchlejšie aj proti väčšiemu počtu nepriateľov. Ťahový systém je na druhej strane zameraný na hlbšie rozmýšlanie a viac sa približuje skutočným stolovým RPG hrám ako Dračí Doupě. Takisto dáva hráčom väčšiu možnosť voľby a schopnosť prebádať všetky možné postupy.
Máte radšej rýchlejšie RPG-čka, alebo si dávate záležať na každom ťahu?