Máte radi RPG hry s prepracovaným príbehom? Neviete si predstaviť hru bez možnosti viesť dialóg s každou jednou NPC postavou? Ceníte si na hrách úžasné grafické spracovanie s nádychom fantasy/sci-fi? Ak ste aspoň na jednu z týchto otázok odpovedali áno, tak existuje veľká šanca, že poznáte hry ako Planescape: Torment, Baldur’s Gate alebo Fallout 1 a 2. A možno Vám niečo hovorí aj pripravovaná hra Torment: Tides of Numenera.
Hra bola úspešne fundovaná za pomoci stránky Kickstarter.com. Pôvodne žiadanú sumu 900,000.00 dolárov sa podarilo vyzbierať behom neuveriteľných 6 hodín, až sa nakoniec počítadlo zastavilo na obdivuhodných 4,188,927.00 dolároch. Toto vypovedá o veľkom záujme hráčov a o dôvere, ktorú do tímu inXile vložili. Aby inXile ukázalo, že do celkovej tvorby hry chce zapojiť aj svojich fanúšikov, umiestnili na svoje fóra hlasovanie (o ktorom sme už informovali v predošlom článku), kde si hráči mohli vybrať, aký bude mať vlastne nový Torment herný systém. Jedna možnosť bola, že hra bude hrateľná v reálnom čase s možnosťou pauzy pre súboje a druhá možnosť bola spraviť hru založenú čisto ťahovo.
Hráči prehovorili a nakoniec s malým náskokom zvíťazila druhá možnosť, takže sa na Torment: Tides of Numenera môžeme tešiť ako na RPG so systémom pôvodným Falloutom. Do hlasovania sa zapojilo viac ako 15-tisíc hráčov, čo dokazuje skutočný záujem. Hra ešte zďaleka nie je dokončená, zmien a prekvapení nás čaká ešte určite požehnane, ale základné pravidlá a kostra hry sú už pevne stanovené. Takže môžeme už iba čakať, ako sa s týmto projektom šikovní ľudia z inXile popasujú.