Je to žáner, je to hra, je to vlastne iba mód. Čo to je? Predsa DOTA 2. Všetko sa začalo ako mód v pôvodnom Starcrafte, ale masu fanúšikov získal až ako mapa pre Warcraft 3 s názvom Defense of the Ancients. Herná komunita stále nie je jednotná v tom, ako tento žáner nazývať. Niektorí ho volajú MOBA, niekto Akčné RTS a pre viacerých sú všetky hry tohoto druhu jednoducho DOTA (tak ako je pre viacero mamičiek každá konzola jednoducho Nintendo).
Viacero spoločností sa pokúsilo na záujme hráčov vystavať úspešné hry a štúdiám ako Riot Games (League of Legends) a Valve (Dota 2) sa to naozaj darí.
Kto si ale doteraz chcel Dotu 2 zahrať, musel čeliť viacerým problémom. Dota 2 totiž bola dlho viac-menej v „uzavrenej bete„. Samozrejme, že prístupové kľúče sa dali ako-tak zohnať po internete, ale až teraz sa môžu konečne všetci záujemci nabažiť creepovania, genkovania a všetkých ostatných Dota pojmov. Valve konečne ohlásilo, že Dota je na Steame voľne prístupná, a to ako FTP (Free to play). To znamená, že všetky zárobky budú pre Valve plynúť čisto z in-game mikrotransakcií.
Valve ospravedlnilo dlhú dobu, po ktorú bola Dota pre hernú „verejnosť“ uzatvorená, tým, že sa najprv snažilo vybudovať stabilné servery a podporu pre veľké množstvá hráčov. Toto rozhodnutie musíme pochváliť, pretože veľa hráčov má stále na pamäti problémy s pripojením, cez ktoré si v posledných rokoch preskákalo množstvo online hier (najviac asi nové SimCity).
Oficiálne má vraj Dota 2 stabilnú hernú základňu so 6.5 miliónmi aktívnych hráčov, čo je ale v porovnaní s 32 miliónmi hráčov LoLk-a (toto číslo je ale z októbra minulého roku, čiže ho treba brať s rezervou) trochu málo. V konečnom dôsledku ale treba očakávať, že s verejnou prístupnosťou príde znatelný nárast hráčov Doty 2.
Stane sa podľa vás Dota 2 úspešnejšou ako LoL?