Indie štúdio Frictional Games sa po úspechu hier Amnesia a trilógie Penumbra pustilo do ďalšieho projektu s názvom Soma. Samozrejme, bude to hororová adventúra tak isto, ako všetky predchádzajúce hry od tohto nezávislého tímu, bude im aj dosť podobná. Postaví nás ale do vyľudneného sveta budúcnosti, v ktorej nás budú prenasledovať roboti – zabijaci.
Frictional Games počas interview povedali, že obdobie parných lokomotív, prípadne fantasy svet v ktorom sa odohráva Amnesia a Penumbra, boli síce strašidelné, no hráči sa nemohli úplne vžiť do príbehu postavy, kedže neboli stotožnení s lokalizáciou a prostredím hry. „Ak sa musíte vysporiadať s futuristickým prostredím hry, stretávate sa s vám známymi predmetmi, príbeh je o veciach, ktoré možno ešte prídu. Toto hráčov núti akceptovať scenár, do ktorého je príbeh vsadený, je zložitejšie nevšímať si neprirodzené veci. Takže aj keď sa v príbehu objavia fantasy prvky, pre hráčov je jednoduchšie prijať ich,“ vysvetľuje vývojár Thomas Grip.
Na strašidelnosti hre ešte pridá fakt, že roboti, ktorí vás budú počas celej hry prenasledovať, sa nebudú pohybovať tak predvídateľne ako v Amnesii. Ich trasa bude vždy náhodná, takže sa hráč bude neustále paranoidne obzerať v napätí. Príbeh bude veľmi dôležitou súčasťou titulu. Štúdio sa od Penumbry veľa naučilo, a v Some nám to dajú poriadne najavo. Hráč bude súčasťou príbehu a on bude tým, kto robí ťažké rozhodnutia.
Zlomové momenty príbehu budeme hrať, nebudeme iba sledovať cut-scény! Hra nás síce bude navádzať na správnu cestu poznámkami, no nebude nám presne diktovať, čo máme robiť tak, ako v Amnesii. Každá poznámka a každý predmet bude na určitom mieste z istého dôvodu, všetko by malo po čase dávať zmysel. Frictional Games tvrdia, že miesta, na ktorých sa dej bude odohrávať, nám budú pripadať ako súčasť väčšieho celku – sveta, nebudeme stále nechádzať nedostatky, ktoré nám budú pripomínať, že je to len hra.