Stránka Kickstarter.com funguje už nejakú tú dobu a s jej pomocou už našlo veľa zaujímavých projektov možnosť, ako sa pretransformovať zo skvelej myšlienky do reality. Ak má človek ideu, ale nevie zohnať potrebný kapitál alebo investorov, môžete siahnuť aj po takejto možnosti. Hráčov asi najviac zaujme, že cez Kickstarter boli fundované projekty ako herná konzola Ouya, VR okuliare Oculus Rift a veľké množstvo herných projektov od renomovaných mien herného priemyslu.
Príbehy úspešného fundovania ale nekončia iba vyzbieraním dostatočnej sumy a často sa stáva, že sa produkt dostane do rúk prispievateľov neskôr, alebo sa, nedajbože, neobjaví vôbec. A práve na toto si posvietila stránka EvilasaHobby.com, kedy (nevedno či jeden človek alebo tím) manuálne skontrolovali 366 herných projektov, ktoré zakončili svoju kampaň úspešným vyzbieraním financií, častokrát aj násobne prevyšujúc pôvodne žiadané sumy. EvilasaHobby údajne prezreli všetky hry úspešne fundované v rokoch 2009 až 2012 s plánovaným vydaním do januára 2014. Po prezretí výsledkov zistili nepríjemnú pravdu, ktorou je, že iba 1 z 3 hier sa dostala do rúk hráčov vo finálnej podobe a v sľúbenom časovom limite. Keď do výpočtov zarátali aj hry vydané po častiach, ako skvelá Broken Age, hry vydané v BETA podobe alebo porty hier, ukázal sa už trochu prijateľnejší pomer 2 z 3 hier.
Je pravda, že prvé herné projekty získavali na Kickstarteri menšie sumy, ako je to v dnešnej dobe, čiže tvorcovia sa stále často potýkali s nedostatkom financií. Je ale zarážajúce, že celková hodnota dodaných hier (16.9 milióna dolárov) je oveľa menšia ako hodnota hier, na ktoré hráči stále čakajú (21.6 miliónov dolárov). Pri potenciálnom fundovaní zaujímavého projektu je vždy dobré „posvietiť si“ na osobu alebo spoločnosť, ktorá za ním stojí. Príklad – ak by za vami prišiel mladý človek s ukončenou základnou školou a snažil by sa vám prezentovať miliónový projekt, asi by ste ho nebrali tak vážne, ako keď sa na Kickstarteri objavil Tim Schaffer s projektom Broken Age. Nehovoríme, že skvelý nápad nemôže prísť aj z nečakaného zdroja, musíme si byť ale istí, že danému zdroju na úspešnom ukončení projektu dostatočne záleží. Záverom môžeme popriať stránke Kickstarter.com veľa úspešne fundovaných projektov, či už herných, technologických alebo kultúrnych, a dúfať, že sa pomer včasne dodaných projektov k meškajúcim časom zlepší.
Tabuľky použité v tomto článku sú prebrané zo stránky EvilasaHobby.com