Sony vyvíja prilbu virtuálnej reality pre systém PlayStation 4. Podľa neoficiálnych informácií získaných od jedného z vývojárov je ich projekt technologicky vyhovujúci a je podobný ako prototyp spoločnosti Valve. Jediný rozdiel je, že Sony umiestni na výrobok kameru a svetlo, ktoré bude umiestnené na helme. Sony bolo stále v popredí čo sa týkalo zábavnej techniky. Od čias Walkmanov Sony propagovalo špecializované produkty ako napríklad Glasstron a HMZ.
Šéf spoločnosti uviedol, že „v systéme PS4 je VR headset“. Headset, ktorý nie je viazaný na HDTV a 3D mapovanie, je vložený do PS4 Eye kamery. Tento systém je vraj presnejší ako samotný Oculus Rift, ako tvrdia ľudia, ktorí s tým pracovali. V súčasnej dobe tento prototyp má väčšie šance stať sa lepším ako Oculus Rift aj napriek podobnosti.
Správy uvádzajú, že zariadenie, ktoré vyvíja Sony, má oveľa vyššie rozlíšenie ako Oculus Rift DK1. Zdroj, ktorý mal možnosť používať a testovať prototyp, uvádza, že na vrchole zariadenia sú umiestnené dve žiariace gule, ktoré by mali snímať hlavu používateľa v 3D priestore. V súčasnej dobe nie sú k dispozícii žiadné informácie o tom, ako je orientácia hlavy sledovaná, ale Sony zahŕňa podobné riešenie ako Oculus Rift, a to je headtracker (IMU).
Zariadenie by malo dosahovať 1080p. VR headset mal byť odhalený už dávnejšie, ale technické problémy spomalili vývoj. Všetky informácie sú len špekuláciami, a to kým to oficiálne Sony nepotvrdí. Podľa zdrojov sa Sony už dlhšiu dobu chystá do sveta virtuálnej reality. PlayStation Move bol technicky vynikajúcim zariadením, ale trpel od nedostatku podpory pre vývojárov.
Pôvodne niečo podobné ako PlayStation Move mala mať aj PS4. Používatelia mali mať na ruke žiariaci prúžok, ktorý by bol snímaný kamerou a zaberalo by to ruky, ďalší senzor mal byť na pás ako opasok, ktorý by bral pohyby tela a tak by nebolo potrebné nič držať v ruke.
Sony sa snaží dosiahnuť 60 FPS, ale či sa to podarí a či vývoj bude napredovať, je otázne. Ak majú vývojári PS4 ponúknuť vysokú frekvenciu snímania a vysoké rozlíšenie, musia tak učiniť aj firmy tvoriace hry. Killzone: Shadow Fall má uzamknutú hranicu snímania na 30fps, takže by tento VR headset nebol kompatibilný s touto hrou.
Nad týmto projektom je veľa otáznikov, ale, samozrejme, budeme v strehu. Potenciál by tam bol, už to len zrealizovať. Nižšie si môžete prezrieť Glasstron a HMZ, ktoré Sony propagovalo.