Hrali ste už niekedy hru a lámali ste si hlavu, ako prišiel hlavný protagonista alebo jeho nepriatelia k svojim menám? V drvivej väčšine času sa za týmito prezývkami neskrývajú žiadne tajné úmysly, prípadna ak aj hej, tak ich tvorcovia nie sú ochotní prezradiť. Milovníci hernej série Metal Gear majú ale šťastie, keďže sám Hideo Kojima, virtuóz, ktorý za touto sériou stojí, prezradil, čo ho viedlo k menám hrdinov a nepriateľov z tejto série.
V sérií správ na stránke Twitter.com vysvetlil, ako vznikla prezývka prvého protagonistu série Metal Gear. V prvej hre ovládajú hráči postavu s menom Snake a Kojima vysvetlil svoj výber jednoducho. Povedal že had je pre neho najlepším zobrazením zvieraťa/bytosti, ktorá sa snaží ostať ukrytá a pohybuje sa nehlučne svojím okolím, až pokiaľ nezaútočí. Pýtate sa prečo ale nevybral špecifického predstaviteľa z hadej rodiny ako kobra, anakonda alebo zmija? Podľa Kojimu by takéto pomenovanie uberalo hráčovi pocit výberu, predsa len, hráč sa musí vedieť vcítiť do postavy. za ktorú hrá a takto si môže sám vybrať, akého hada mu Snake presne pripomína.
V ďalšom pokračovaní sme spoznali postavu s menom Solid Snake. Prezývka Solid, ktorá znamená pevný/pevné skupenstvo, mala podľa Kojimu vyvažovať tvárnosť hada a pripomenúť hráčom, že Solid Snake je predsa len tvrďák. A čo nepriatelia, proti ktorým môžu v tejto sérií hráči bojovať? V Metal Gear Solid 2 sme mali možnosť stretnúť Liquid Snakea, ktorý je klon Solid Snakea. Jeho meno, liquid-tekutý, okamžite ukazuje, že bude pre Solid Snakea úplným opakom, takpovediac jeho nemesis.
Hideo Kojima si s príchodom pokračovania uvedomil, že aj v tomto titule si hráči zaslúžia poriadne silného protivníka. Keby ale pokračoval v prezývkach založených na skupenstvách, asi by sme sa stretli s Gas-plynným Snakeom, čo v nás ale evokuje buď éterickú bytosť, alebo špióna trpiaceho plynnatosťou, ktorá by určite znamenala stop nepozorovanému prenikaniu do nepriatelských oblastí. Kojima si túto skutočnosť našťastie uvedomil a preto siahol po fyzikálnom termíne Solidus, ktorý popisuje stav skupenstva medzi tekutým a pevným.
{embed_video }
Najbližšie má do série pribudnúť Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, ktorý má slúžiť ako prológ titulu Metal Gear Solid V: Phantom Pain. Metal Gear Solid V bude teda rozdelený do dvoch častí. Spoločnosť Konami, ktorá má sériu Metal Gear na starosti, potešila hráčov už dávnejšie dvomi správami. Prvou bolo odhalenie oficiálneho dátumu vydania Ground Zeroes, ktoré má byť v Európe už 20. marca, a tou druhou je fakt, že Ground Zeroes pobeží na konzolách PS4 vo rozlíšení 1080p a s trochu slabším výsledkom 720p na konzolách Xbox One. Ak sa ale tešíte, že onedlho príde aj pokračovanie Phantom Pain, musíme vás trochu sklamať, pretože Kojima prezradil, že ho na tomto titule ešte čaká kopa práce.