Dustin Browder v rozhovore pre Eurogamer sa okrem iného vyjadril aj na tému zdieľaných skúseností. Blizzard sa so svojím HotS pokúša do sveta MOBA hier priniesť veľa nového. Práve spomenuté skúsenosti budú jednou z najväčších odlišností. Vývojári boli k takejto zmene zo začiatku skeptickí, no opak bol pravdou. V momente, ako nasadili túto úpravu, okamžite nastali obrovské zmeny.
Vďaka viacerým odlišným mapám, ktoré HotS obsahuje, sa hráčom naskytlo množstvo nových strategických možností. Vývojári sa zhodli, že presne toto potrebovali pre dosiahnutie takého výsledku, o aký sa snažia. Čo sa im nepáčilo bolo, že hráčom sa veľmi nechcelo opúšťať svoje pozície, aby neprišli o skúsenosti. No teraz tímom stačí mať aspoň 1 hráča na každej z napríklad troch ciest, a zostávajúcich 2 hráčov môžu využiť na iné činnosti, z ktorých je na mapách HotS na výber. Bude teda zaujímavé, po dlhšej dobe vyskúšať aj MOBA, kde zaužívané systémy fungujú odlišne.