Konzola novej generácie (alebu už môžeme začať písať terajšej generácie) Xbox One sa začala v Japonsku predávať len pred štyrmi týždňami, ale začína byť očividné, že Microsoft nie je spokojný s výsledkami. Čísla predaných kusov nie sú také vysoké, ako si Microsoft alebo aj žurnalisti predstavovali. To však neznamená, že by americký gigant plánoval hádzať uterák do ringu.
Do dnešného dňa sa v Japonsku predalo len necelých 25 tisíc konzol Xbox One a tak je iba logické, že sa z týchto čísel Microsoft neteší. Stránka Famitsu urobila rozhovor s Takashi Sensuim, riaditeľom Xbox divízie Japonska, a ten poskytol pohľad, akým sa na takéto predaje pozerá samotný Microsoft.
V rozhovore prezradil: „Je pravda, že s takýmito predajmi nie sme spokojní. Dúfame v zlepšenie cez načúvanie hráčom, zlepšovanie našej konzoly a poskytovanie obsahu, ktorý si bude môcť každý vychutnať. Takisto je nám jasné, že je pre nás vitálne o novom Xboxe informovať čo najviac ľudí. Životnosť posledných generácií konzol sa naozaj predĺžila, a tak sa snažíme zamerať na dlhodobé ciele a zvýšiť publicitu našej konzoly. Prvé kroky, ktoré sme na novom trhu spravili, boli veľmi dôležité a dúfame, že sa nám, čo sa týka prenikania do nových trhov, bude dariť v budúcosti lepšie.“ Ďalší vysoko postavení pracovníci spoločnosti Microsoft sa vyjadrili, že japonský trh a japonskí developeri sú pre nich veľmi dôležití a že majú pred sebou dlhú cestu, na ktorej budú šíriť Xbox v tejto krajine.
Tieto čísla sa aj nám v redakcii zdajú nízke, ale musíme podotknúť, že vládu nad konzolovým trhom v Japonsku mali vždy domáce firmy ako Nintendo a Sony a že nová generácia konzol od týchto dvoch firiem prišla do Japonska už dávnejšie, čiže mala možnosť zdanlivo nasýtiť trh. A ako informovali na začiatku predaja viaceré zahraničné portály, polnočný predaj nových Xboxov sa stretol ak nie s ignoráciou, tak minimálne s nedostatkom záujmu. Ako to vyzeralo, si môžete pozrieť na pár obrázkoch nižšie.