Ešte pred pár rokmi sa zdalo, že herné štúdiá sa snažia dosiahnuť pri svojich hrách čo najvyšší framerate (fps – Frames Per Second = snímky za sekundu) a budúcnosť sľubovala byť doménou minimálne 60 fps. Posledný rok sa ale ukazuje, že stále viac herných štúdií sa z rôznych dôvodov, skrývajúc sa za výhovorkami, odkláňajú od 60 fps a vydávajú hry, ktoré majú natvrdo naprogramované obmedzenia neprekračujúce 40 FPS.
Výhovorkami typu „V 30 FPS táto hra vyzerá filmovejšie a poskytne hráčom lepší zážitok z hrania“ (pozeráme sa na Teba, Assassin´s Creed Unity) sa nejedno herné štúdio snaži zakryť rozličné problémy. Či už je to nepostačujúci hardvér konzol, zle optimalizovaný herný engine, alebo len obyčajná neochota a neschopnosť. Jedným z hlavných páchateľov je štúdio Ubisoft, ktoré hráčov najprv prekvapilo a potom rozhorčilo prístupom pri hrách ako Watch Dogs, alebo posledne už spomínanom Assasin´s Creed Unity.
Preto nás potešila správa, že Ubisoft sa odhodlal hráčom ponechať 60 fps v pripravovanej pretekárskej hre The Crew. Ako povedal hlavný dizajnér tejto hry: „V konečnom dôsledku bude ponuka FPS záležať na hardvéri, ktorým hráči disponujú. Viacero hráčov The Crew počas uzatvoreného beta testovania hry objavilo možnosť, ako odomknúť hru z pôvodných nastavení a prestaviť ich, aby hra bežala pod 60 FPS. Ako sme sa zhodli, túto možnosť hráčom poskytneme aj pri plnom vydaní hry, pokiaľ tomu nebudú brániť žiadne veľké problémy.“
My sme toho názoru, že 60 fps by sa malo stať videoherným štandardom a pokiaľ hráči chcú 30 FPS, mali by mať túto možnosť, ale nie na úkor ľudí, ktorí chcú framerate vyšší.