Po celkom úspešnom prvom dieli Star Wolves prišiel diel druhý, ktorý nezožal veľký úspech najmä pre málo inovácií a množstvo chýb, ktoré kazili dojem z hry. Tvorcovia prezentujú hru v najlepšom svetle, no dokáže tretí diel zaujať?
Po začatí hry vás privíta úvodné video, ktoré zobrazuje po sebe útočiace vesmírne lode. Túto scénu si budete dlho pamätať, nie kvôli vizuálnemu zážitku, ale pretože tu budete počuť pravdepodobne jediný dabing v celej hre. To znamená, že hra vás bude nútiť čítať množstvo strán textu dialógov a správ. Texty nie sú zaujímavé a po chvíli ich budete ignorovať a preskakovať.
V úvode si tiež vytvoríte (presnejšie pomenujete) postavu a vyberiete si jednu zo štyroch špecializácii – Pilot, System, Missle a Gunner. Každá z nich prináša iné výhody a umožní vám vylepšovať vašu postavu. Vylepšenia sú usporiadané v stromovej štruktúre, čo znamená, že po aktivácii vylepšenia v prvom rade sa sprístupnia tie pod nim a tak to pokračuje až po najnižší rad a najlepšie vylepšenia. Po odkliknutí sa už ocitnete na palube vašej prvej domovskej lode, ktorá však nie je nič extra a preto ak budete chcieť niečo lepšie musíte plniť rôzne druhy misií, ktoré sú takmer stále založené na prevážaní nákladu, doručovaní správ z bodu A do bodu B a občas stretnete cudzincov, alebo pirátov ktorí sa vás budú snažiť odhovoriť od úlohy vyhrážaním alebo peniazmi. Príbeh však nie je úplne lineárny, hra obsahuje po vzore RPG hier možnosť rozhodovania sa pri rozhovoroch, čo mierne ovplyvní vaše pokračovanie v hre. Niekedy však zistíte, že nech zvolíte ktorúkoľvek odpoveď z výberu situáciu to nijako neovplyvní, lebo druhá strana odpovedá na každú variantu rovnako.
Hrateľnosť je podobná ako pri iných real-time stratégiách, kde hráč preberá kontrolu nad svojou vesmírnou loďou. Pri pohybe je však nepríjemné, že pred premiestením musíte znova kliknúť na vašu loď a tak na miesto, kde sa chcete dopraviť aj napriek tomu, že máte loď stále označenú. Vašu loď si môžete rovnako ako postavu vylepšovať zbraňami, ochrannými zariadeniami alebo systémami pre zvýšenie rýchlosti. Vylepšenia sa vám zídu pri stretnutiach s pirátmi alebo inými nepriateľmi. Samotné súboje sú však spracované dosť nemotorne a prebiehajú asi tak, že si zvolíte zbraň medzi guľometom alebo raketami a označíte cieľ. Vaša loď sa začne pomaly otáčať za nepriateľom a bude sa ho snažiť zostreliť, počas strieľania sa však nemôžete ľubovoľne pohybovať, ak sa budete chcieť premiestniť alebo utiecť nebudete môcť strieľať…
Hlavná mapa galaxií je rozdelená na systémy medzi ktorými sa pohybujete „hviezdnymi bránami“. Jednotlivé systémy sú veľmi prázdne, okrem jednej, dvoch vesmírnych staníc (ktoré sa navzájom až neuveriteľne podobajú) , pár asteroidov a sem tam prelietajúcej lode a brány v nich nenájdete nič iné. Prostredie je však spracované naozaj detailne a v pozadí uvidíte rôzne planéty a hviezdy. Do detailov sú spracované aj všetky objekty, ktoré uvidite a ani po úplnom priblížení nepostrehnete rozmazané textúry. Prázdne systémy sú na jednej strane nedostatkom, no na druhej strane je vďaka tomu hra nenáročná na grafický výkon. Na priemernom notebooku pri rozlíšení 1680×1050 a najvyšších detailoch so zapnutým vyhladzovaním hrán nebol problém dosiahnuť viac ako 100 a miestami aj 150 fps.
Star Wolves 3: Civil War bola hra s veľkým potenciálom, no veľký počet nedostatkov ju posúva medzi priemerné a nezaujímavé hry. Hra je tak vo výsledku dlhou a nudnou cestou prázdnym vesmírom v ktorom navštívite len minimum zo 110 prítomných hviezdnych systémov…potom hru vypnete, odinštalujete a už si na ňu nespomeniete…
|
detailná grafika lodí a prostredia pár RPG prvkov nenáročné na výkon PC |
|
chýba multiplayer (takmer) žiaden dabing už po krátkej dobe nuda dlhé a pomalé presuny málo objektov v priestore |
50% | ![]() |
ŽÁNER | stratégia |
VÝROBCA | 1C Company |
VYDAVATEĽ | 1C Company / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | ![]() |