Hovorí sa: ,,Skončiť treba v najlepšom“. Nezarobíte síce tak veľa peňazí, ale aspoň vám ostane hrdosť. Prípady ako Tomb Raider séria, ktorá vydala okolo 9 titulov v priebehu 10 rokov s tou istou hrateľnosťou, tu máme našťastie málo. Nanešťastie sa ale jedná aj o naše obľúbené C&C.
Command and Conquer bola kedysi kráľovnou stratégii, hra, ktorá posunula herný svet o veľký kus dopredu. Bola inovatívna, jednoduchá a mala na tú dobu perfektne vytvorený príbeh (filmečky). Ale viete, ako v hokeji, nemôžete nasadiť aj po 30tich rokoch tých istých hráčov, pretože sú skrátka starí. Aj herné mechanizmy stárnu, no EA-čkári si to našťastie stihli včas všimnúť.
Bohužiaľ, ani to nepomohlo, ba naopak. CC4 Tiberium Twilight prichádza s absolútne odlišným systémom hrania, ako tomu bolo doposiaľ. Žiadne budovy, žiadne ťaženie, len boj s malými počtami jednotiek. Správa ohyzdná pre všetkých fanúšikov, veď stavanie základne bola predsa jedna z najzábavnejších častí. Teda aspoň ako si ja pamätám Tiberian Sun. V trojke už bolo cítiť zjednodušenie (žiadne ploty) a tak prečo nie štvorku úplne zbaviť bremena ekonomiky. Bravó páni, pekne ste to zvrzali.
Príbeh pokračuje niekoľko rokov po ukončení tretieho pokračovania. Za tých pár rokov sa na svete situácia ešte viac zhoršila, no prichádza….uups, nepokazím vám príbeh. Stačí len podotknúť, že celá dejová línia je to jediné, čo ostalo zo starého dobrého C&C. Pred každou misiou sa objaví krátke video so skutočnými hercami, ktorí vás informujú o situácii a posúvajú príbehom. Aj keď sú aj v štvorke stále amatérski herci, je vidno, že sa posunuli už o kúsok vpred. Veď aj tak, pozerať béčkové filmy je sranda.
Akonáhle spustíte hru, začína vaše malé C&C peklo. V prvom rade nemáte tušáka, čo robiť. Aj keď vám krátky tutoriál vysvetlí, že vaša základna dokáže chodiť a produkovať jednotky, no nedokáže stavať, nezistíte, ako tento podivný žáner treba hrať. Aj keď som veľký zastánca taktických stratégii ála Company of Heroes, či Dawn of War 2, tento titul nemá s podobnými hrami takmer nič spoločné. Prečo? Nuž lebo jednotky sú všetky skoro úplne rovnaké, odlišujúce sa na pechotu, tanky a letectvo. To z hry robí opäť fast-paced masovačku, ale s tým rozdielom, že nestaváte, len produkujete tú istú jednotu dookola, či už v singli, alebo multi-playeri. A keďže dokážete svoju základňu premiestňovať, MP vyzerá väčšinou tak, že dve vedľa seba stojace základne produkujú a posielajú jednotky na tú druhú.
Jediný systém ktorý ako tak vytvára diverzitu u jednotiek, je možnosť vybrať si jednu z troch základní, ktorú si následovne vysadíte na mape. Assault, support a defence až moc pripomínajú hrdinov v nemenovanej stratégii, no slúžia na výber boja, ktorý zastávate. Assault sú klasické, rýchle, pomalé, veľké, malé a iné tanky, support sú lietadlá a opravárenské stroje, no a defence je pechota s výstavbou bunkrov a jednoduchých veží. Ak si to ale uvedomíte, nie len že vás pripravili o taktický nádych zo zaberania surovín a výstavby základne, ešte vám aj obmedzia výstavbu jednotiek a ich kombináciu.
Graficky hra vyzerá ale slušne. Tvorcovia sa potrápili s vytvorením nového prostredia, plného rafinérnych vrtov a obrovských kryštálov, ničiacich planétu. Toto všetko vytvára ako tak pochmúrnu atmosféru v príbehu, čím by som konečne pochválil aspoň v niečom tento titul. V ostatných aspektoch čakajte opäť lasermi a raketami nasiaknutý monitor, s mierne nadpriemernou grafikou. Čo sa týka videí v príbehu, zaznamenali konečne pokrok, čo sa hercov týče. Okrem Kane-a, sme boli zvyknutí na naozaj otrasné herecké výkony prsatých modeliek, no tento-krát sa máte na čo tešiť.
C&C 4 je poslednou časťou (teda aspoň sa tak vraví) celej série. Preto verím, že aj po prečítaní tejto recenzie množstvo fanúšikov túto hru hrať bude, len aby sa dozvedeli záver celej ságy. Pre ľudí, ktorí na C&C nevyrástli, rozhodne neodporúčam.
|
spracovanie máp |
|
herný systém nemožnosť výstavby a ťaženia celé zlé… |
65% | ![]() |
ŽÁNER | RTS |
VÝROBCA | EA LA |
VYDAVATEĽ | EA Czech |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | ![]() |
![]() |