Šikovné štúdio nevlastní ani jednu z hier, na ktorých pracovali.
Možno to znie prekvapujúco, no Platinum Games, ktoré stálo za obdivuhodnou Bayonetta 2 a momentálne pracuje na veľkom hite pre Xbox One, dračom Scalebound, je stále len nájomným štúdiom, bez svojej vlastnej originálnej tvorby. Vanquish vlastní Sega, The Wonderful 101 Nintendo, Nier: Automata zase Square Enix. A to chcú zmeniť.
Tento problém je možno vážnejší, než sa na prvý pohľad zdá. Dôvod, prečo doteraz nespravili nič vlastné, leží v štruktúre samotnej firmy majúcej 200 až 300 zamestnancov, a na to, aby vyplatili každého z nich, je potreba veľkého množstva peňazí. Preto bolo Platinum Games nútené brať veľké zákazky od stabilných herných gigantov ako Nintendo, či Microsoft, aby vôbec dokázalo prežiť. Na začiatku existencie malo štúdio ambície vytvárať originálne hry a také hry, ktoré by oni sami chceli. Doteraz spravili skutočne mnoho výborných titulov, to sa im splnilo, no neboli to tak celkom hry, ktoré chceli bezpodmienečne robiť.
Bayonetta 2 (Nintendo Wii U)
Podľa slov výkonného producenta spoločnosti Acušiho Inaby je ich momentálne najväčším snom vytvoriť svoju vlastnú hernú značku, svoju vlastnú hernú IP. A vie aj to, v čom by vynikala. Predovšetkým v akcii a súbojoch, na ktoré sa štúdio tak povediac špecializuje. Podľa neho má každé štúdio svoje silné a slabé stránky a hybnou silou Platinum Games je práve spomínaná akcia. Po žáner definujúcom skvoste Bayonetta 2 s ním nemôžeme nič iné, len súhlasiť. Platinum Games sa momentálne zamýšľa nad tým, akým spôsobom svoju vlastnú IP vôbec vytvoria. V Japonsku je to vraj pre podobné štúdia veľká výzva.
Inaba na záver dodáva, že hry sa časom stanú tak veľkými projektami, že na ich vytvorenie bude musieť spojiť sily niekoľko štúdií. Akým štýlom sa vývoj hier posunie, záleží na tom, ako ochotní budú chcieť vývojári spolupracovať. Je stále dostatok rozdielov medi japonskými i západnými tvorcami, obe tábory majú vlastnú príchuť a štýl. Priemysel ale podľa neho bude musieť byť viac kolaboratívny, a to môže dať základ pre vznik skutočne zaujímavých herných nápadov.