Tvorba hier nebola nikdy taká „malina“, ako dnes. Neexistovalo žiadne Unity, či Game Maker a dokonca neexistoval ani žiaden PhotoShop, kde by ste si grafiku do hry pripravili. Ak ste si chceli vytvoriť hru, museli ste začať úplne od tých najmenších základov. A ak ste nechceli každý krát začínať od úplného začiatku, vytvorili ste si vlastný nástroj tak, ako to kedysi urobila spoločnosť SEGA.
V roku 1986 si vtedy veľmi úspešná firma SEGA, vytvorila vlastný softvér pod názvom SEGA Digitizer System – nástroj, ktorý bol určený pre grafických dizajnérov vo firme. Softvér mal tri verzie – I, II a nečakane III. Na stránke 80.lv, sa včera objavil článok s dobovými fotografiami, ktorý tento systém popisuje. Sega Digitalizer System bol podľa webu a slov jedného z vtedajších grafických vývojárov napojený na PC s pevným diskom. Tento softvér sa stal neoddeliteľnou súčasťou výroby najznámejších hier, ako boli napríklad PitFall II, Golden Axe II či Fantasy Zone (tumblr).
Čo by ste povedali, keby ste sa zrazu ocitli v 90. rokoch a vaším jediným grafickým nástrojom by bol takýto „pixel-artový“ softvér?