Ak by sme sa pozreli na rebríček vydaných hier pre aktuálnu generáciu herných konzol a zamerali sa na tituly, ktoré skončili veľkým sklamaním, s veľkou pravdepodobnosťou by sme na prvej priečke našli titul Watch Dogs. Nová, masívne hypovaná IP, ktorá od svojho famózneho predstavenia mala byť hlavným dôvodom, prečo si kúpiť nový XBOX alebo Playstation, nakoniec nepriniesla žiadnu revolúciu. Aj napriek lámaniu rekordov v predajnosti bol vďaka svojmu nudnému svetu hráčmi odsúdený na zabudnutie v prepadlisku dejín. V Ubisofte však boli zjavne iného názoru, a tak sa rozhodli pre pokračovanie, ktoré tentoraz preventívne príliš nehypovali. Pomohlo to?
S trochou hyperbolizácie by sa dalo povedať, že scenár opísaný v úvode sme tu už raz pred pár rokmi mali, a to pri zrode IP Assassins Creed. Vtedy sa hra Assassins Creed 2 stala jednou z najlepších hier minulej generácie. Ako sa však vraví, blesk udrie na to isté miesto málokedy a reparát Watch Dogs 2, aj napriek (alebo možno práve kvôli nej) svojej obrovskej snahe, nie je ani zďaleka tým zábavným titulom, ktorým by chcel byť.
Vysvetliť, kde presne nastala chyba, je podobne ako pri pôvodnom Watch Dogs pomerne ošemetné. Technicky hra spĺňa všetko, čo sa od moderného AAA titulu očakáva, no výsledný produkt pri hraní pôsobí len ako ďalšia beztvárna openworld hra, v ktorej len beháte po obrovskom svete a tupo plníte to, čo si od vás hra žiada.
Cyber, meta, hipster, motherf…
Hlavný kameň úrazu je príbeh, ktorý sa, keďže sa pravdepodobne minule hráči sťažovali na jeho nudnosť, snaží byť strašne cool a ako-tak paralelný tomu, čo sa deje v reálnom svete IT. Čo si pod tým máte predstaviť? Začnime s hlavnou postavou Marcusom, ktorý, okrem toho, že je černoch a hacker, je tiež nerd. Rieši, či je silnejší Votrelec alebo Predátor. Svojím štýlom a slúchadlami na ušiach nápadne pripomína hipstera, ktorý navyše jojom dokáže zblízka pacifikovať nepriateľov (áno, čítate správne). Marcus sa v úvode hry pridáva k skupine hackerov DedSec, sídliacej v San Franciscu, ktorá sa snaží zničiť zlú korporáciu prevádzkujúcu všetko ovládajúci systém ctOS. Ten sa od minula povýšil na verziu 2.0.
Táto skupina hackerov pozostáva napríklad z teenagera s aspergerovým syndrómom, týpka, neustále nosiaceho masku s LED okuliarmi a modifikátorom hlasu, ktorý tlačí na 3D tlačiarni zbrane, alebo rebelujúcu umelkyňu, ktorá robí skupine marketing. Ak rozmýšľate, na čo skupina hackerov potrebuje marketing, tak vedzte, že hackeri vo svete Watch Dogs už nehackujú len prostredníctvom spájania trubiek ako v minulej hre, ale na to, aby mali silu hackovať, potrebujú followerov, ktorí si do mobilu nainštalujú appku a pridajú tak svoj mobil do botnetu… Náklad šialeností, bohužiaľ, v tomto prípade nekončí, a tak je hlavným záporákom – šéfom ctOS tajomný, bradatý, jógu cvičiaci podivín Dušan Nemec, ktorý sa náhodne objavuje v cutscénach medzi rôznymi misiami. Príbeh sa ako ináč točí okolo sociálnych sietí, big data, domácej automatizácie a špehovaniu každého všetkým. Vďaka tomu tu máme rôzne IT spoločnosti Galileo (Tesla/SpaceX), Noodle (Google), !nvite (Facebook) alebo sektu New Dawn (Scientológia). Ak by ste čakali nejaké parodovanie spomínaných inštitúcií, ako to býva v GTA, budete sklamaní. Kreativita autorov sa asi vyčerpala pri vymýšľaní vyššie spomenutých postáv, a tak tieto spoločnosti existujú len preto, aby ste ich postupne všetky navštívili a odhalili ich špinavé tajomstvá.
Jazdi, strieľaj, hackuj, opakuj…
A odhaliť špinavé tajomstvá v tomto prípade znamená sadnúť do auta, došoférovať na vyznačené miesto na mape, kde po hacknutí vami vybraného vstupu vojdete do nepriateľskej oblasti, kde znudene vystrieľate všetkých nepriateľov, napojíte sa na server a po skopírovaní dát opustíte danú oblasť. Alternatívou tohto prístupu je stealth, keď sa môžete snažiť nepozorovane prekĺznuť strážam, čo je však vo väčšine prípadov príliš zdĺhavé, a sledovať to, ako Marcus po dvadsiaty raz niekoho škrtí jojom, tiež nie je taká zábava, ako by sa mohlo na prvé počutie zdať. Poslednou, a asi najzaujímavejšou možnosťou, je využitie Marcusových hračiek – robotického autíčka a v neskoršej časti hry tiež lietajúceho dronu, vďaka ktorým je možné riešiť hackovanie za určitých okolností na diaľku. Využívanie oboch spomínaných hračiek je príjemným spestrením. No nedajú sa použiť na všetky činnosti, čo limituje ich využiteľnosť len na miesta, kde si to autori „želali“.
Okrem týchto hračiek má Marcus k dispozícii arzenál rôznych hackov. Kým väčšina z nich je prevzatá z minulého dielu (prepínanie semaforov, vybuchovanie potrubí, otváranie brán, mätenie nepriateľov), dajú sa medzi nimi nájsť aj celkom zaujímavé novinky. Najzaujímavejšie je nepochybne hackovanie automobilov, vďaka ktorému viete na diaľku zastaviť alebo naštartovať akékoľvek vozidlo, čo ponúka nové možnosti pri pomerne častých naháňačkách s políciou či s inými nepriateľmi. Ďalšou novinkou je možnosť poštvať proti nepriateľom políciu alebo gang, čo často vyústi do veľkej prestrelky, do ktorej sa môžete, ale aj nemusíte zapojiť.
„To“ ste predtým ešte nevideli
Keď sa prestanete sústrediť na nie príliš pútavý príbeh a začnete sledovať svet okolo vás trocha bližšie, zistíte, že autori si na rozdiel od predošlého dielu dali záležať na detailoch, a teda to okolo vás reálne žije. Hra k bližšiemu skúmaniu herného sveta hráčov nabáda nielen toľkokrát v openworld hrách videných collectibles, ktoré postupne zahlcujú mapu, ale taktiež aplikáciou ScoutX v Marcusovom mobile, ktorá upozorňuje na zaujímavé zákutia relatívne verne vymodelovaného San Francisca. Na týchto miestach si následne môžete spraviť urobiť selfie s rôznymi pózami, ktorú vaši kolegovia z DedSecu okomentujú. Okrem toho sa môžete stať vodičom á la Uber, keď vozíte ľudí po meste a na základe toho, ako plníte ich priania, dostávate hodnotenie do aplikácie Driver SF.
Okrem hlavných príbehových misií sú k dispozícii rôzne vedľajšie úlohy, ktoré sa však tiež držia tej istej šablóny. Určité oživenie predstavuje možnosť co-op plnenia vedľajších misií s inými hráčmi online, čím sa otvárajú nové taktické možnosti. Jeden hráč môže napríklad hliadkovať a s lietajúcim dronom znepríjemňovať nepriateľom život a druhý hráč sa môže zatiaľ nepozorovane presúvať k cieľu. Okrem toho hra ponúka multiplayer mód – Bounty Hunter, keď hráči lovia jeden druhého. Počas hrania multiplayeru sa z času na čas objavia eventy, v rámci ktorých sa hráči snažia naraz nahrať vírus do vybraného servera v meste. Z predošlého dielu sa tiež vrátila možnosť hackovania hry iným hráčom, keď sa snažíte splynúť s davom a nenápadne ukradnúť dáta vybranému hráčovi bez toho, aby vás identifikoval.
Tentoraz hra vyzerá naozaj dobre
Vizuálne Watch Dogs 2 vyzerá podstatne lepšie ako jeho predchodca. Sčasti za to určite môže zasadenie hry do San Francisca, ktoré ponúka podstatne väčšiu architektonickú rôznorodosť, ako aj fakt, že hra bola vyvíjaná na aktuálnu generáciu herných konzol. PS4 verzia hry navyše podporuje aj PS4 Pro, vďaka čomu hráči získajú vyššie rozlíšenie s ešte viac detailmi. Soundtrack ponúka rôzne druhy hudby, ktoré môžete počúvať nielen v rádiu v aute, ale, keďže Marcus stále nosí slúchadlá, taktiež pri presúvaní sa peši. Bohužiaľ, rôznorodosťou alebo množstvom licencovaných skladieb zaostáva za GTA V.
Naše hodnotenie
Informácie o hre

Watch Dogs 2 2016
Hrajete za Marcusa Hollowaya, nadaného mladého hackera žijúceho v kolíske technickej revolúcie, San Franciskom zálive. Pridajte sa ku skupine hackerov známej ako DedSec a objavte skryté nebezpečenstvá systému ctOS 2.0, ktoré môžu v rukách skorumpovaných korporácií slúžiť na sledovanie a manipuláciu s ľuďmi v masívnom rozsahu.
- Platforma: PlayStation 4
- Žáner: akčná advevntúra
- Výrobca: Ubisoft
- Distribútor v GB: Ubisoft
- Distribútor v SR: Conquest
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Conquest