Ubisoft si pre nás na začiatok tohto roka prichystal hneď dva veľké tituly, ktoré hráči s nadšením očakávajú. A práve For Honor je prvým v rade. Po uzatvorenej alfe, bete a verejnom betatestovaní sa konečne dostávame k finálnemu produktu. Testovacie verzie nám o hre čo-to prezradili a v konečnom dôsledku to vlastne aj stačilo, keďže For Honor nijak extra nevytŕča. Viac v našej recenzii.
Pokiaľ si zaspomínam na prvé predstavenie tohto nového IP-čka od Ubisoftu, v kuloároch pri posedení s kamarátmi začal okamžite rezonovať názor, že táto hra buď prekvapí, alebo jednoducho prepadne na plnej čiare.
Bez akýchkoľvek výčitiek hneď v úvode prezradím, že onen výsledok je niekde v strede. Po všetkých testoch, ktorými som prešiel, som For Honor začal brať úplne vlažne a finálna verzia moje očakávania len potvrdila.
Osobne viac preferujem hranie hier pre jedného hráča, takže správy o pridaní kampane ma potešili. Po prvotnom spustení som si vybral frakciu a plnými dúškami sa pustil do príbehovej kampane.
Tá má jasné stanovy a črty hier od Ubisoftu. Ako iste viete, For Honor mieša tri frakcie do spoločnej misy. Fantasy svet okupujú bojovníci z radov rytierov, Vikingov a Samurajov, ktorých jediným cieľom je prežiť. Z historického hľadiska tak nečakajte žiadne korektnosti, všetko je to snaha tvorcov priblížiť hráčom, aké by to mohlo byť, keby sa tieto tri univerzá stretli na jednom bojisku.
Kampaň prelúskate zhruba za 5 – 6 hodín, všetko záleží na tom, aký stupeň náročnosti si pred začatím každej príbehovej misie vyberiete. Čím väčšia náročnosť, tým získate viac skúsenostných bodov. Nečakajte žiadne dramatické zvraty. Príbeh je napísaný stroho a o nadväznosti by sa dalo polemizovať. Náplne misií sú repetetívne a hráčov do deja určite nevtiahnu.
Po úspešnom absolvovaní každej misie získavate zaslúžené body a postupne dochádza k odomykaniu trikov, ktoré vám uľahčia súboje. Získate napríklad možnosť rýchleho uzdravenia či v prípade pasívnych trikov napríklad efektívnejšie údery. Odporúčam minimálne jeden trik navoliť pre potreby zdravia, keďže v hre zo začiatku budete často umierať, ak nevyužijete túto možnosť. Hlavne pri vyšších stupňoch náročnosti.
Súboje s nepriateľmi môžete absolvovať dvoma spôsobmi. Buď zvolíte cestu sekania a obrany klasickým spôsobom, ktoré sú v hrách bežné, alebo si nepriateľa tlačidlom označíte – v tomto momente okúsite súbojový systém, ktorý sa, samozrejme, líši od zvolenej frakcie. Navyše frakcie majú niekoľko tried, ktoré sa v základe nijak extra nelíšia, no v určitých aspektoch menšie rozdiely nájdete.
Spomínaný súbojový systém je azda tým najvydarenejším prvkom hry. Volíte si smer útoku a obrany v troch smeroch. Všetko je to o reflexe a načasovaní, kde správnou obranou úderu zasadíte ranu skôr, ako ju nepriateľ stihne vykryť. Animačne je For Honor zvládnutý na výbornú a súboje vyzerajú efektne. Avšak musím zdôrazniť, že bez gamepadu by som hru ani nezapínal. Pokiaľ budete hrať na klávesnici a s myšou, často budete frustrovaní, predovšetkým čo sa týka smerovania jednotlivých úderov. Určite odporúčam na hranie použiť gamepad.
Po krátkej a nezáživnej kampani sa však na rad dostáva hra pre viacerých hráčov, na ktorej For Honor stavia. Okrem kooperačného módu, v rámci ktorého môžete absolvovať príbehové misie s kamarátom, dostávate ďalšie, v podstate klasické módy.
Rátajte so súbojmi 1v1, 2v2, prípadne súboj 4v4, ktorý do boja zapojí aj nepriateľov riadených umelou inteligenciou. Asi najvýraznejší mód je súboj jeden na jedného, ktorý som si obľúbil aj ja. Práve tu si skutočne zmeriate sily s ostatnými hráčmi a využijete skvelý súbojový systém, ktorý For Honor ponúka.
Naopak, absolútna katastrofa je mód 4v4, v ktorom sa spôsob matchmakingu a doba pripojenia potrebných hráčov rovná hrôze. Navyše samotný režim hrania dostáva chaotické kontúry a pôsobí neprehľadne. Absolútny mínus je, že hráči za prípadné odpojenie zo serveru nedostávajú žiadny postih. Pokiaľ bojujete a protivník sa odpojí, nič sa nedeje. A to nie je dobré!
Celý systém hry pre viacerých hráčov je založený na postupnom zdokonaľovaní sa. Postupne si svoju postavu vylepšujete po vizuálnej stránke a taktiež si pilujete schopnosti. Tu Ubisoft stavil na vysokú kartu, keďže možností úprav sú monštruózne. Upraviť sa dá prakticky čokoľvek, hlavne ak hovoríme o vizuálnych úpravách. Pokiaľ hodujete tomuto trendu, tak si celkom určite prídete na svoje.
Ani tu sa však nemôžem zbaviť pocitu, že po niekoľkých hodinách je aj hra v multipalyeri opakujúca sa.
Ak si navyše vďaka mikrotransakciám kúpite za hernú menu všetky postavy a odomknete vylepšenia, tak si z For Honor urobíte skutočne len nejakú 10-minútovú oddychovku pri súboji 1v1.
Z technického hľadiska je For Honor zvládnutý na výbornú. Spomínané animácie sú perfektné a to rovnako platí pre vizuál. Počítačová zostava s procesorom Intel Core i5-4690, 16GB DDR3 pamäťou a grafickou kartou GTX 1060 6GB zvládala hru v najvyšších nastaveniach pri rozlíšení 1080p slušne. Prakticky celú dobu si držala stabilných 60 snímok za sekundu, no miestami prepadla aj k hranici 45fps, a to hlavne v momente, keď je na obrazovke naraz veľké množstvo postáv. Menej oslnivá je audio stránka. Zvukové efekty by ešte obstáli, no hudba je monotónna a akoby tam ani nebola.
Galéria
Naše hodnotenie
Informácie o hre
For Honor 2017
Vstúpte do zúrivých bojov, ako rytier, brutálny viking, alebo tajomný samuraj. For Honor je netradičná bojová hra miešajúca strategické uvažovanie, tímovú hru a intuitívny bojový systém. Okrem hry pre jedného hráča je dôležitou súčasťou multiplayer 4vs4 doplnený o desiatky NPC bojovníkov.
- Platforma: PC
- Žáner: akčná
- Výrobca: Ubisoft
- Distribútor v SR: Playman
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Playman