Od kedy sa platí za 3rd party tituly? Túto otázku som si kládol počas jedného kľudného večera pri hraní A.I.M. Racing. Viete, som fanúšik jednoduchých hier, ak majú niečo do seba. Je mi jedno, či majú grafiku z 90-tych rokov, alebo nemajú zvuk, hlavné je, že hra ponúkne niečo zaujímavé, nezvyčajné, alebo je hra veľmi dobre hrateľná.
Nuž, AIM medzi ne nepatrí ani v jednom jedinom bode. AIM je jednoducho hra, ktorá nespĺňa žiadne kritéria platenej hry. Je to závodná arkáda, ktorá sa snaží (ale naozaj len snaží) priblížiť, svojej doby perfektnej, hre Wipeout.
{gallery}recenzie/Aimracing.pc.klajo/1{/gallery}
Poďme sa ale pozrieť bližšie. Nachádzate sa na planéte, kde stroje s umelou inteligenciou závodia na tratiach, v ktorých vyhráva ten najrýchlejší, najsilnejší a…. to je vlastne všetko. Za účelom zdokonaľovania svojich schopností (teda rýchlosť, sila, kadencia, ohybnosť a iné) tieto stroje usporadúvajú ligy, v ktorých sa vy, ako nováčik ocitnete. A začínate hrať. Na začiatku máte na výber spomedzi 6. strojov (celkovo 30) a jednej závodnej dráhy (50 kôl a priznám sa, nedohral som, neviem koľko tratí). Hra vás tak rýchlo vrhne do závodu, že ani neviete, čo máte robiť. Tutorial tu očividne chýba a o vysvetlení ovládania tu nenájdete zmienky ani na načítavacej obrazovke. Nuž, hneď bod dolu. Našťastie (či na nešťastie) je hra tak primitívna, že vám po jednom kole dôjde, že máte zbierať power-upy a v nastaveniach si môžete pozrieť ovládanie, ktoré mimochodom obsahuje veľa zbytočných tlačidiel. Okrem základného guľometu, rakiet a mín tu nenájdete nič, čo by sa dalo potenciálne využiť, takže furt stláčate 3 tlačítka a pri tom držíte shift na občasný speed-boost. Všetko? Všetko….
Hrateľnosť je celkovo až moc arkádová. Nestretnete sa tu so žiadnym spomaľovaním, čomu vďačíme nesmierne úbohému fyzikálnemu engine-u. Uhýbanie je zbytočné, vďaka počítaču, ktorý vám zameria nepriateľa aj keď nie je priamo pred vami. To pridáva do hry frustráciu, lebo sa skrátka neoplatí byť vpredu. Posledná kvapka bola nemožnosť nastavenia si spätného zrkadla. Musíte si vystačiť s ďalším tlačítkom, ktoré vám prepne na pohľad dozadu. V hre skrátka nenájdete žiadny faktor, ktorý by vám mohol pomôcť proti nepriateľovi, alebo sa vyhnúť jeho streľbe. Nakoniec zistíte, že celé závody stláčate naraz šípku hore spolu s shiftom, zatáčate a ak môžete, tak strieľate. Žiadne zameriavanie, všetko za vás robí auto-aim… Poslednou šancou bolo vylepšovanie svojho stroja na štýl Death-Relly (veľmi stará hra, no klasika), ale ani ten sa tu nenachádza. Zabudnite na vylepšovanie zbraní, motoru, či prídavnej palebnej podpory, len zriedka na globálne vylepšenie všetkých (!!!) strojov, ktoré sú dostupné.
{gallery}recenzie/Aimracing.pc.klajo/2{/gallery}
Grafika? Robíte si srandu? Možno tak pred ôsmimi rokmi. Textúry sú snáď len jednofarebné plochy, tiene z doby ľadovej, žiadne svetelné efekty….. Aj Wipeout na PSP vyzerá o tri triedy lepšie. A to sa jedná o PC titul! Zvuková stránka fádna, za celý závod si vypočujete za hrsť zvukov a tým to hasne.
Jediné, čo by som pochválil, je guráž, či naivita tvorcov predávať túto hru za peniaze. Klobúk dolu. Rozhodne neodporúčam za hru platiť, či strácať čas čo by len hraním. Ak sa ale chcete pomstiť niekomu, koho naozaj neznášate, podstrčte hru jeho/jej deťom. Degenerácia sa pri hraní určite dostaví.
????? | |
pozri recenziu | |
30% | |
ŽÁNER | sci-fi racing |
VÝROBCA | Skyriver Studios |
VYDAVATEĽ | CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |