CliffyB v rozhovore so stránkou NowGamer.com so trocha rozrozprával o Gears 3 , ktorá bude vraj intímnejšia a povedal, že si z Gears 2 vzali ponaučenie.
Na otázku ohľadom rozsahu bojov v Gears 3 a či bude hra viac rôznorodá, ako pôvodná hra, Beszinski odpovedal:
„Ak mám byť spravodlivý, tak jednou z vecí, kde sme v Gears 2 urobili chybu je to, že hra bola príliš lineárna. Ak si v Gears 2 pozriete mapy zhora nadol, tak je tam veľa „hadích“ koridorov. Najlepšie časti v Gears boli vo chvíľach, keď sa otvorila veľká „misa“ a to je to, čo chcem v Gears 3 späť.“
„S kooperáciou 4 hráčov dávajú tieto misy väčší zmysel, takže je to v podstate aréna. Jeden hráč môže povedať: „Idem na vrchol kopca strieľať, vy chlapci choďte doprava, získajte granáty a vy ostatní sa snažte obísť a získať Boomshot, aby sme sa zbavili nepriateľa. Vznikajú skvelé stratégie, ktoré v prípade, že úrovne sú príliš lineárne, skvelé nie sú.“
„Pokiaľ ide o intímnosť, zanechávame bojovú vzdialenosť bezpečnú, zanechávame ju vo vašej tvári….pridávame možnosť porezania reťazovou pílou a následného odkopnutia súpera, pretože výbušného súpera rezať nechcete, pridávame spôsoby, ktoré robia boj intímnejší.“
zdroj: xbox-360.nowgamer.com