Štúdio Bungie po prevalení kauzy systém vyplo, chystá úpravy.
Ďalšie kontroverzné odhalenie sa odohralo na Reddite týkajúce sa tentokrát online hry Destiny 2. Hráč s nickom EnergiserX zistill, že pribúdanie XP v Destiny 2 nefunguje tak, ako má. A že nešlo o žiadnu chybu v hre, ale na pozadí bežiaci systém potvrdilo neskôr aj Bungie vo svojom vyhlásení.
EnergiserX počas svojho testovania hry prišiel k zaujímavým zisteniam. Týždeň hrania mu postačil na to, aby odhalil skrytý problém v rýchlom zbieraní skúsenostných bodov v Destiny 2. Použil na to zaujímavú metódu počítania pixelov. Dĺžka progres baru v hre je 360 px, prepočítal si, že na jeden pixel pripadá 222,8 skúsenotného bodu.
Zistil, že pokiaľ hráči hrajú Destiny pomalým tempom dostávaj 100% skúsenostných bodov, ktoré sa im aj zobrazujú. Avšak pokiaľ nahodili počas hrania normálne tempo, teda hranie niekoľkých public eventov a pod., zisk XP spadol až na polovicu. Naoko sa hra tvárila, že sa nič nedeje, no hráč nedostával v skutočnosti toľko bodov, ako bolo zobrazené.
Najhoršie výsledky však EnergiserX dosiahol pri rýchlom hraní, teda tzv. „grindovaní“, kde je cieľom za čo najkratší čas nazbierať čo najviac skúsenostných bodov. Vtedy reálny zisk XP spadol o veľmi veľkú čiastku. Voľne povedané, čím viac ste sa snažili skúsenosti získať, tým menej ste ich reálne dostali (i keď vám hra ukázala opak).
Samotný vykonávateľ testu potvrdil, že môžu byť vo výsledkoch nejaké odchýlky, avšak to, čo zistil, znepokojilo mnohých hráčov. V Destiny 2 sa totiž zbieraním XP zvyšuje level až po úroveň 20, avšak za každý progres za tento level, dostáva hráč takzvané bright enagrams, ktoré obsahujú unikátne herné predmety. Bright enagrams sa dajú nazbierať iba levelovaním alebo kúpou za reálne peniaze. EnergiserX došiel nakoniec k záveru, že za ušlé XP počas 3 hodín hrania stratil približné 1 a pol enagramu v približnej hodnote 3 doláre.
Pôvodne sa v prípade tejto kauzy pracovalo s teóriami, že ide o bug alebo sú výpočty jednoducho zlé. Avšak k celej kauze sa vyjadrilo aj štúdio Bungie a to potvrdilo, že mali aktívny systém zbierania XP na pozadí, ktorý „nepracoval tak, ako mal“.
„Momentálne, ak hráte dlhšie aktivity ako Crucible competitive multiplayer zápasy a Leviathan raidy, dostávate viac XP. No pokiaľ hráte rýchle opakujúce sa public eventy, zisk XP sa zníži. S tým nie sme spokojní a preto sme sa rozhodli tento systém deaktivovať.“
Destiny vývojársky tím
Otázkou teda zostáva – vypli by daný systém vývojári, keby EnergiserX neprišiel so svojim testom ? Čo si o danej kauze myslíte vy? Dajte nám vedieť v komentároch.