Milujem taktické hry. Odkedy vyšiel Fallout: Tactics si fičím na hrách ako Ufo: Aftermath, či Silent Storm. Základom všetkého je vytvoriť svoj vlastný tím, zložený z rôznych špecialistov, ako medic, sniper, heavy weapons atd. Pomáha základný RPG systém a množstvo zbraní, ktorými svojich kumpánov vyzbrojíte.
Hra vás núti rozmýšľať, taktizovať a predvídať. No High Calibre je jedna z tých hier, na ktoré som sa tešil, no už po pár minútach som mal chuť hru odinštalovať.
Poviem to na rovinu. Hra je určená len pre hard-core hráčov, ktorých neodradí ani naozaj dementne spracovaná kamera, či fakt sprostá umelá inteligencia. Ostatní hráči hru po piatich minútach hrania odinštalujú, lebo nemajú ani poňatia o divnom ovládaní, či ako postupovať.
{gallery}/recenzie/762HighCaliber.recenzia.PC.klaajo/1{/gallery}
Príbeh vás zavedie do jednej neznámej juhoamerickej republiky, v ktorej hľadáte zradcu, čo sa na úkor vás riadne nabalil. Čo by sa dalo opísať ako inovácia, je možnosť rozprávania sa s postavami v každom meste. Od nich zisťujete informácie o okolí, navádzajú vás k príbehovej línii a občas odhalia nové miesta. Akonáhle zistíte prvé informácie, naskytujú sa konečne prestrelky. Konečne v úvodzovkách. Viete, celá hra je založená na taktických bojoch, no je to najhoršie spracovaná časť. Aj keď máte na výber asi 7 druhov pohybov (skrčenie, šprint, chôdza), väčšina z nich je úplne zbytočná. Kryť sa za objekty nedá (!!!), takže najčastejšie budete používať buď ľah, alebo šprint. Zachrániť hrateľnosť nedokázalo ani rozdelenie postáv na hlavu, hruď a končatiny (čo bolo mimochodom spracované už v spomínanom Fallout: Tactics), lebo stačí jedna šťastná guľka a je po vás. Load sa stane sa denným chlebom hry.
{gallery}/recenzie/762HighCaliber.recenzia.PC.klaajo/2{/gallery}
Grafika je naozaj kontroverzná. Hra nevyužíva žiadne svetelné, tieňové ani fyzikálne efekty, takže nám ostávajú len textúry a tvary objektov. Tie sú niekedy spracované pekne (napríklad rastliny), no v meste sa ocitnete na začiatkoch 3D hier. Kockaté hlavy, šmatlavé pohyby a statické objekty nemôžem v žiadnom prípade pochváliť. Posledný klinec do rakvy dokonala kamera, ktorá je tak zlá, že je hra takmer nehrateľná. Ruskí autori si mali radšej zvoliť 2D spracovanie, grafike by to len pomohlo a s kamerou by nebol žiaden problém.
Čo dodať? Hra je zlá… Už 10 rokov staré tituly sú zábavnejšie, kvalitnejšie, krajšie. Hra pripomína fan titul, v ktorom sa banda mladých programátorov učí, ako robiť hry. Ak naozaj hľadáte taktické RPG, tento titul rozhodne neodporúčam, prináša len frustráciu, časté padanie a nespokojnosť. Preto sa radšej vráťte k starším titulom, zahrajte si ich znovu a určite prežijete viac zábavy, ako u High Caliber.
![]() |
snaha o inovácie… |
![]() |
… ktoré ale pohorely kamera grafika hrateľnosť ![]() |
40% | ![]() |
ŽÁNER | taktické RPG |
VÝROBCA | Apeiron |
VYDAVATEĽ | 1C Company / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | ![]() |