Predstavovať vám hry ako Samorost, Machinarium, prípadne nedávno vydaný Chuchel, vám asi nemusíme. Za týmito úspešnými hrami stojí talentované české štúdio Amanita Design, ktoré práve načrtlo svoje plány do budúcna.
O smerovaní štúdia a nových projektoch sa rozhovoril Lukáš Kunce z Amanita Design a to práve na vývojárskej konferencii GDC v San Franciscu. Serveru PC Gamer prezradil, že aktuálne pracujú až na štyroch ďalších projektoch, čo je dosť neobvyklé, keďže doteraz sa sústredili primárne vždy len na jeden projekt.
Jeden takýto projekt nám priblížil a hovorí, že pôjde o hororovú hru, pričom na ďalšie detaily bol skúpy. Jediným plamienkom bola informácia o hudbe k tomuto projektu. K spolupráci totiž prizvali dvojicu Bára Ungerová a Jan Kratochvíl, ktorá vystupuje pod umeleckým menom DVA. Kunce hovorí, že si kúsok hry zahral a je veľmi znepokojený.„Ak z Chuchela srší komédia, tak z tohto sršia len znepokojivé veci“, dodal.
Ďalší projekt zaujme hlavne svojím spracovaním, keďže nepôjde o klasickú 2D hru na akú sme pri Amanita Design zvyknutí. Síce na ňu budeme pozerať z boku, no prostredie bude vymodelované plne v 3D. Zaujímavý je aj pôsob, pretože toto prostredie bude nasnímané z kartónových objektov, ktoré následne prevedú do Unity.
Ostatné projekty už zapadajú do zavedených koľají štúdia. Mali by sme sa dočkať dvoch point-and-click adventúr a to v štýle Samorosta a Machinaria, ktorým nebudú chýbať vlastné unikátne prvky.
Plány sú to určite zaujímavé a my sa rozhodne na akýkoľvek počin z dielne Amanita Design tešíme. V každom prípade autori neprezradili nič o prípadnom dátume vydania niektorej hry, navyše ešte stále nemajú jasno v tom, ktorú hru vlastne vydajú ako prvú. Dočkať by sme sa mohli v priebehu budúceho roka.