Je to oblasť v ktorej je stále úspešnejší Xbox a to aj napriek očividnej dominancii Sony čo sa týka počtu exkluzivít.
Sony je nepochybne úspešné. Aj z hľadiska predajov, aj z hľadiska exkluzivít. No drvivá väčšina ich exkluzivít používa hru pre jedného hráča ako hlavný predajný argument. Niektoré obsahujú aj multiplayer, no žiadna z nich sa nerovná popularite Xboxových hier ako Halo, Gears of War, State of Decay či Sea of Thieves. A to by chcelo Sony napraviť.
Šéf Sony Worldwide Studios Shuhei Yoshida prezradil, že by bol rád, keby našli opäť raz úspech v hrách pre viacerých hráčov. Uznáva, že hry ako Uncharted, The Last of Us či Gran Turismo majú multiplayerový komponent, no ten nikdy nie je primárnou snahou štúdia.
Je to zmena oproti minulej generácii, kedy sa Sony hrami ako Killzone, Resistance, Dust 514, Planetside a pod. snažila preraziť aj v tejto oblasti. V tejto generácii to skôr vyzerá, že multiplayer nechávajú na multiplatformové hry a snažia sa skôr ísť po zážitkoch pre jedného hráča.
Uvidíme, či sa tieto vyjadrenia pretavia aj do reálnych činov alebo či Sony ostane v pozícii v akej je teraz.