To, že nebudeme môcť umrieť, neznamená, že sa nebudeme báť smrti.
Nemožnosť umrieť, schopnosť sa neustále vzkriesiť, možnosť zabíjať zo stealthu, no predsa to má byť ešte náročnejšie než Dark Souls. Reč je o očakávanej akčnej hre Sekiro: Shadows Die Twice od From Software, ktorá na E3 2018 vzbudila zaslúženú pozornosť a stala sa jednou z najobľúbenejších hier výstavy.
Niečo o náročnosti porozprával Hidetaka Mijizaki, hlavný to mozog a tvorca Souls série, potažmo celého podžánru Souls-like. Aj napriek všetkým vymenovaným prvkom, ktoré na prvý pohľad môžu znamenať určité zjednodušenie, sa režisér necháva počuť, že nič nie je vzdialenejšie od pravdy. Sekiro nebude akčné RPG, no bude mať súboje náročné minimálne také ako v Dark Souls.
Sekiro nebude RPG, ale akčnou hrou bez vylepšovania štatistík
Mechanika vzkriesenia bude základnou mechanikou hry a tomu bola prispôsobená aj náročnosť. Znie to aj logicky. Ak by bola hra jednoduchá a vy by ste umreli dvakrát za hru, k čomu by vám takáto mechanika, ktorá je zároveň aj nosnou mechanikou celej hry, vlastne koniec koncov aj bola? Preto sa netreba báť zjednodušovania, nakoľko Sekiro: Shadows Die Twice bude práveže opakom prístupnejšieho hrania.
Smrť a vzkriesenie bude mať v hre tri významy. Hrateľnostný, kreatívny a príbehový. Po stránke gameplayu bude udržiavať plynulý tok hry a bude nabádať hráča, aby riskoval. Po stránke kreativity sa budú môcť hráči s touto mechanikou pohrať a využívať ju vo svoj prospech. A po stránke príbehu to bude základným stavebným kameňom deja.
Nakoniec sa prezentoval krásnou myšlienkou, keď povedal: „Len preto, že máte schopnosť sa vzkriesiť, neznamená, že sa nebudete báť smrti.“ My len dodávame, že presne toto sme chceli z jeho úst počuť.