Autori sa očividne inšpirovali dvoma Middle-Earth hrami.
Dá sa argumentovať, že Nemesis systém je jednou z najlepších herných mechaník, ktorá bola túto generáciu konzol vyvinutá. Preto mi vždy prišlo divné, že niektoré vývojárske štúdia sa hrami od Monolithu neinšpirovali a nepriniesli rovnaký systém do svojich hier. Až do teraz.
Gameinformer priniesol mesiac plný nových informácií o Assassin’s Creed: Odyssey a v jednom z rozhovorov sa dozvedeli o tom, že podobný systém bude v hre. Podľa toho, čo tvrdia vývojári, každá kampaň začne s 50 žoldniermi pričom niektorí z nich budú náhodne generovaný a niektorí z nich pripravený autormi. Každý z nich bude mať vlastné silné a slabé stránky a vlastnú identitu a výzbroj. Ak ich necháte na pokoji, oni nechajú na pokoji vás.
No v momente, keď začnete porušovať pravidlá (hra bude mať systém podobný tomu z GTA série) tak sa vydajú vás hľadať. Čím hľadanejší ste, tým vyšší level žoldnierov po vás pôjde. Alebo ho môžete prekvapiť tým, že ho vyhľadáte vy a konfrontujete ho a spolu s ním odstránite aj odmenu, ktorá bola vypísaná na vašu hlavu.
Keď ich však odzbrojíte, nemusíte ich hneď zabíjať. Namiesto toho ich môžete najať. Bez ohľadu na to, či ho zabijete alebo necháte žiť, získate jeho výbavu a v prípade že ho necháte žiť, tak žoldnier sa pripojí do posádky vašej lode. No a vzhľadom na jedinečnosť každého jedného vám poskytne aj nejaké výhody a benefity pre vašu postavu, alebo pre vašu loď.
Samozrejme, keď sa vám podarí trochu okresať počet žoldnierov, ktorý sú v hre, tak na ich miesto prídu ďalší.
Assassin’s Creed Odyssey vyjde 5. októbra 2018 na PC, Xbox One a Playstation 4.