Odpradávna sprevádzali človeka vojny. Väčšina z nich vznikala z túžby po moci, túžby ovládnuť svet. Našťastie sa to nikdy nikomu nepodarilo. Preto prichádza titul Reign: Conflict of Nations, kde sa podobnej úlohy zhostíte práve vy. Budete sa snažiť ovládnuť Škandináviu a celú Východnú Európu. Ako sa však hra podarila autorom hneď zistíme.
Prvé čo nepochybne po spustení hneď udrie do očí je chudobné menu s nemožnosťou si čoilen zmeniť grafické nastavenia, jediné čo užívateľ môže meniť je jas a rozlíšnenie. Akonáhle sa však hráč presunie k Singleplayeru, nemá toho taktiež moc na výber. Budú to herné módy (všetky od istého roku do roku 1650). Od seba sa však budú líšiť len rozložením moci jednotlivých kniežatstiev a cieľom ktorý treba pre výhru splniť. Potom si už len treba vybrať jedno z poľských kniežatstiev , Rádu nemeckých rytierov, alebo jeden z Ruských, poprípade mongolsko-tatárskych národov. Na výber je toho viac než dosť.
Keď už má hráč vybrané, môže sa vydať na veľkú globálnu mapu a začat rozvíjať svoje kráľovstvo. Začínate poväčšine s jedným mestom, v ktorom je treba zabezpečovať postupne rozvoj armády, ekonomiky a mesta samotného. Mesto ako také sa rozvíja hlavne zvyšovaním populácie v meste, tým pádom môže vzrastať aj pracovná sila a priamo s ňou aj ekonomika a poprípade aj výskum. Na začiatku totiž nebude možno naplno vykryť všetky pracovné miesta, preto bude treba s prírastkom postupne pridávať jednotlivým odvetviam aj pracovníkov, ktorí pribúdajú každe ročné obdobie. Pretože je však hra realtime stratégiou (nie, nečakajte žiadne ťahy ala Total War) je zapotreba sa o to všetko starať naraz. To je prvé a asi aj jediné v čom hra oproti Total War vyniká.
V mestách si neskôr budete nakupovať jednotky, poprípade stavať budovy. Každá stavba, alebo jednotka ma istý čas za ktorý sa postaví, v hre budú tieto časy znázorňovať ročné obdobia. Na globálnej mape však nečakajte žiadne zmeny v počasí podľa ročného obdobia. Väčšina budov bude spojená priamo s ekonomikou, teda budú produkovať buď pracovnú silu, alebo suroviny. Tie budú presne 3. A to, zlato na stavbu jednotiek, vedomosti na výskum technológií a jedlo na obživu hladného národa. Ako som už spomínal, vždy je treba vedieť kam vložiť pracovnú silu, aby ekonomika pracovala správne ako má. Pre nákup budov je zapotreba len zlato a je jedno koľko ich hráč naraz stavia, teda v meste môžete naraz mať aj 5 aktívnych stavieb. Pri jednotkách to tak nieje, je potrebné mať miesto v meste kde uložíte svoje vojsko a taktiež hrdinov, ktorí ho budú viesť. Vojsko v hre totiž do boja môže viesť len commander, ktorého si najmete vo verbovaciom okne. Potom už len treba vybrať kde sa má daný hrdina zjaviť.
Potom, keď je ekonomika zabezpečená a vojsko veľké, treba vytiahnuť do boja. A tu prichádza daľší kameň úrazu hry. Neskutočne odfláknuté a nudné boje. Po tom, čo sa 2 armády stretnú má hráč len možnosť vybrať autoresolve, teda žiadny taktický ústup, alebo výhru s menšou armádou vďaka svojej stratégii a ovládaniu vojsk nečakajte. Boje totižto budú prebiehať v autoresolve okne kde môžete akurát tak vidieť ktorá jednotka ktorú poškodila, no priamo ovplyvniť boj nemôžete. Víťazstvo však bude samozrejme záležať od typu útoku jednotky, jej života, morálky armády, úrovne vojvodcu, technológií…Faktorov je viac než dosť.
Ďalšou kapitolou sú hrdinovia ktorých sme už spomínali. Okrem vojvodcov je možné verbovať panovníkov ktorí dokážu ovplyvnovať mestá v ich blízkosti, alebo si najať špehov ktorými je možno sledovať protivníkove mesto. Taktiež, aby sa udržala náboženská jednota národa je možno najímať kňazov a tak potláčat napr. pohanov. Nakoniec je možné najať diplomata a vytvárať nové vojenské aliancie. Pritom sa v hre naskytnú aj nové mini misie, ktoré treba splniť. Ak si napríklad chcete udržať spojenectvo ktoré je ohrozené lepšou ponukou od súpera, musíte prísť so svojím diplomatom do určeného mesta skôr ako to stihne ten nepriateľský…
Grafika hry je spracovaná celkom solídne. Zem pokrývaju lúky, polia, mestečká a lesy, pokiaľ si oddialite pohľad je možno zbadať aj oblaky a hmlu. Grafika je spracovaná celkom pekne, horšie je to s audio stránkou, krajinky pôsobia jednoducho slabo a mŕtvo.
Čo povedať nakoniec? Je to zvláštna recenzia. Ale čo iné čakať od titulu, ktorý na prvý pohľad zaujme, no neskôr, keď človek zistí, že hra je len o dobývaní ďaľšieho a ďaľšieho územia stratí čaro a stane sa neskutočne monotónnou a fádnou. Možno by len stačilo pridať boje ako v sérií Total War a hra by dostala absolútne iný rozmer. Škoda, titul to nieje zlý, svojím spôsobom je skvelý, ale neskutočne je neskutočne monotónny a bez života. Ako sa hovorí, chýba tomu proste šmrnc.
|
Dobrý námet Dobre spracovaná grafika |
|
Zlé spracovanie Nudné Monotónne Bez kampane Nemožnosť meniť grafiku Boje |
60% | ![]() |
ŽÁNER | stratégia |
VÝROBCA | Lesta Games & Films |
VYDAVATEĽ | 1C Company / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | ![]() |