Zaujímavá štatistika priamo od vývojárov hry.
Na Twitteri sa pred niekoľkými dňami udiala zaujímavá výmena názorov medzi dvoma vývojármi. Jedným z nich je Ethan Lee, ktorý sa venuje portovaniu hier na platformy Mac a Linux, a druhým bol Ben Golus, ktorý bol technickým vývojárom hry Planetary Annihilation.
Lee túto výmenu názorov odštartoval sarkastickým Tweetom, ktorý poukazoval na to, že herní vývojári ignorujú operačný systém Linux v prospech iných platforiem, ktoré sú ešte menej rozšírené.
?Gamedevs
| _ _ _ _ _ _
|
?Linux | “Too niche”
_ _ _ _ _ __|
|
?Fire TV
|
?Apple Watch
|
?Tizen
|
?NVIDIA Shield
|
?Jump— Ethan Lee|AGDQ (@flibitijibibo) 31. decembra 2018
Golus reagoval, že Planetary Annihilation vydali na platformy Windows, Mac a Linux a to kvôli tomu, že počas procesu zbierania peňazí na vývoj cez Kickstarter bola veľká skupina hráčov práve zástancami operačného systému Linux.
Po vydaní však zistili, že menej ako 0,1% zisku prišlo od užívateľov operačného systému Linux, no viac ako 20% všetkých ticketov na podpore hry išlo práve od tejto malej skupiny. Väčšinou sa šlo o problémy s grafickými ovládačmi. Zároveň dodal, že so súčasnými vedomosťami by Linux verziu určite vynechali.
We shipped Planetary Annihilation on Win, Mac, and Linux. Linux uses we’re a big vocal part of the Kickstarter and forums.
In the end they accounted for <0.1% of sales but >20% of auto reported crashes and support tickets (most gfx driver related).
Would totally skip Linux. https://t.co/3m9ZZgElzB
— Ben Golus (@bgolus) 1. januára 2019
Ak je to tak aj pri ostatných hrách, tak asi nie je prekvapením to, že mnoho z nich sa zdráha portovať hru na Linux.