Zaujímavé dôvody.
Včera sme písali o tom, že EA nenaplnila finančné očakávania investorov a jedným z dôvodov je to, že Battlefield V predal o milión kópií menej, ako spoločnosť očakávala.
Keď by ste sa na dôvody spýtali bežného hráča, pravdepodobne by ste dostali odpovede v štýle: „Marketing bol zlý, EA rýpalo do hráčov atď.“ Spoločnosť Electronic Arts to však vidí inak, čo dokázali aj pri konferenčnom hovore s investormi, kde sa šéf EA Andrew Wilson a finančný šéf Blake Jorgensen podelili o oficiálne stanovisko Electronic Arts k nižším predajom.
Podľa nich je jedným z hlavných dôvodov kampaň. A to konkrétne fakt, že pri vývoji uprednostnili dokončenie kampane pred dokončením Battle Royale módu, ktorý tak príde až v marci tohto roka.
Ďalším dôvodom je podľa dvoch šéfov EA fakt, že museli odložiť hru na november, čo umožnilo Black Ops 4 získať potrebný náskok: „Keď sa pozerám na Battlefield V, myslím si, že sme neodviedli dobrú prácu pri budovaní hry na začiatku jej vývoja. Spustenie hry sa nestretlo s tak pozitívnou odozvou ako sme dúfali a nikdy sme tak nemali šancu priblížiť sa k našim konkurentom, hrám ako Fortnite, Red Dead Redemption 2 či Call of Duty.“
„Kombinácia slabého štartu v našej marketingovej kampani spolu s príliš dlhým vývojovým časom nás posunulo do neskoršieho dátumu vydania, čo vyústilo v slabší výsledok hry.“ Marketingové oddelenie pod vedením jej šéfa Chrisa Bruzza prešlo výraznou zmenou a bol vytvorený tzv. creative council, ktorý by mal spoločnosti pomôcť byť kreatívnejšou a zároveň marketingovo lepšie pripravenou.
„Mali by ste očakávať že bude oveľa inovatívnejší a kreatívnejší ohľadom našich marketingových kampaní a taktiež aj pri spôsoboch ako dodávať hráčom hry. Berieme tieto výzvy veľmi vážne.“
Nedozvedeli sme sa však, či sa z dôvodu slabších predajov zmenšili plány na post launch podporu hry. Electronic Arts sa iba vyjadrilo v zmysle, že v marci príde Battle Royale mód Firestorm a že chcú vytvárať príležitosti, aby hráči investovali do hry tým, že do nej budú pridávať nový obsah.